FANDOM

«Τόσο ως ένα απόρθητο φρούριο και ως ένα σύμβολο του απαράβατου κανόνα του αυτοκράτορα, ο διαστημικός σταθμός μάχης είναι ένα επίτευγμα αντάξιο αυτών των προγόνων μας, που ξεκλείδωσαν τα μυστικά του υπερδιαστήματος και κατέστησαν το γαλαξία έτοιμο για εξερεύνηση.»
Γουίλχαφ Τάρκιν.

Το Άστρο του Θανάτου (πλατφόρμα DS-1), επίσης γνωστό ως το Άστρο του Θανάτου Ι, Πρώτο Άστρο του Θανάτου και στις αρχές των σταδίων σχεδιασμού του ως απλά το Απόλυτο Όπλο, ήταν ένας κινούμενος διαστημικός σταθμός μάχης μεγάλος σαν φεγγάρι και ανήκε στην Γαλαξιακή Αυτοκρατορία. Το υπερόπλο αυτό, μπορούσε να καταστρέφει ολόκληρους πλανήτες με μια ακτίνα υπερ-λέιζερ, χρησιμοποιώντας κρυστάλλους. Τη διαχείριση του είχαν αναλάβει ο Αυτοκράτορας Πάλπατιν, ο Νταρθ Βέιντερ και τέλος ο Μέγας Μοφφ Τάρκιν.

Κάποια σχέδια για φορητά υπερόπλα που θα κατέστρεφαν πλανήτες υπήρχαν από τα αρχαία χρόνια των Σιθ. Τελικά, λίγο πριν τον Πόλεμο των Κλώνων οι Τζεονοσιανοί έδωσαν τα σχέδια του Άστρου του Θανάτου στον Κόμη Ντούκου, που διεύθυνε την Συνομοσπονδία των Ανεξάρτητων Συστημάτων.

Κατασκευή και επίδειξη δύναμης

Το υπερόπλο υλοποιήθηκε σχεδόν 20 χρόνια μετά την δημιουργία των σχεδίων του στην Τζεονόσις. Διάφοροι στρατιώτες της Αυτοκρατορίας μετακινήθηκαν στον σταθμό λίγο πριν αποκαλυφθεί στο κόσμο. Τρεις εβδομάδες μετά, συνελήφθη το μέλος της αυτοκρατορικής γερουσίας, Λέια Οργκάνα, η οποία υποστήριζε την Επαναστατική Συμμαχία. Η Λέια είχε στη κατοχή της σχέδια που περιείχαν πληροφορίες για το υπερόπλο, τα οποία και κατάφερε να στείλει στον πλανήτη Τατουίν. Ο Νταρθ Βέιντερ την ανέκρινε σχετικά με το που βρίσκεται η βάση των επαναστατών, χωρίς επιτυχία, μέχρι που επενέβη ο Στρατάρχης Τάρκιν. Το υψηλόβαθμο στέλεχος απείλησε πως θα κατέστρεφε τον πλανήτη Άλντερααν, που ήταν ο πλανήτης καταγωγής της Λέια. Η ίδια είπε ψέμματα πως η βάση τους βρίσκεται στον πλανήτη Νταντουίν, όμως παρόλα αυτά ο Τάρκιν αποφάσισε να κάνει επίδειξη ισχύος και να καταστρέψει τον πλανήτη. Αμέσως οι τεχνικοί του σταθμού ενεργοποίησαν το όπλο και μια υπερ-ακτίνα κατέστρεψε το Άλντερααν.

Καταστροφή

Το Άστρο του Θανάτου ταξίδεψε στον πλανήτη Γιάβιν 4 για να συγκρουστεί με τους επαναστάτες. Εκείνοι όμως είχαν ανακαλύψει μια αδυναμία στη δομή του σταθμού, η οποία βρισκόταν σε ένα εσωτερικό του σημείο, αφού η Αυτοκρατορία προέβλεψε μόνο για μάχες από μακριά και το σημείο αυτό είχε μείνει απροστάτευτο. Στη μάχη που ξέσπασε τα μαχητικά σκάφη Γουίνγκς της επανάστασης συγκρούστηκαν με τα μαχητικά Τάι της Αυτοκρατορίας. Ο Νταρθ Βέιντερ εξόντωσε πολλούς επαναστάτες, όχι όμως το Εξ Γουίνγκ του Λουκ Σκαϊγουόκερ, ο οποίος κατάφερε να ρίξει βολές στο αδύναμο σημείο, κάτι που άρχισε να διαλύει τον σταθμό.

Οι επαναστάτες πανηγύρισαν για τη νίκη τους και σύντομα απομακρύνθηκαν για να γλιτώσουν από την μεγάλη έκρηξη που υπέστη το Άστρο του Θανάτου.

Συνέχεια

«Κρατήσαμε τον σκελετό της Δημοκρατίας για σχεδόν είκοσι χρόνια, ενώ το Άστρο του Θανάτου χτιζόταν. Είκοσι χρόνια, μαθητή μου. Όλος αυτός ο προγραμματισμός είναι τώρα σκόνη γύρω από τον Γιάβιν... Τώρα, δεν έχουμε τη Γερουσία για να διατηρήσουμε την τάξη. Δεν έχουμε το Άστρο του Θανάτου για να την επιβάλλουμε. Το καλύτερο μας όπλο διαλύθηκε. Είμαστε στρατιωτικά περικυκλωμένοι. Όλα αυτά τα χρόνια, ποτέ δεν πλησιάσαμε τόσο κοντά στην καταστροφή.»
— Ο Αυτοκράτορας Πάλπατιν στον Νταρθ Βέιντερ.

Με την καταστροφή του υπερόπλου να ταράσσει την Αυτοκρατορία, οι αξιωματικοί της, άρχισαν να ετοιμάζουν τα πολεμικά τους σκάφη για τον Γαλαξιακό Εμφύλιο Πόλεμο. Η προπαγάνδα της Αυτοκρατορίας υποστήριξε πως το Άστρο του Θανάτου δεν καταστράφηκε και πως είναι έτοιμο να διαλύσει οποιονδήποτε πλανήτη δεν τους υπακούσει. Σύντομα, άρχισε η κατασκευή του Δευτέρου Άστρου του Θανάτου, ενός υπερόπλου ακόμη πιο ισχυρού.

Μετά από 30 χρόνια, το Πρώτο Τάγμα, δηλαδή οι συνεχιστές της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας, κατασκεύασαν τη Βάση Σταρκίλερ, ένα υπερόπλο ακόμη πιο δυνατό και μεγαλύτερο από το Άστρο του Θανάτου, το οποίο μπορούσε να εκπέμψει πολλά καταστροφικά κύματα που θα διέλυαν αρκετούς πλανήτες σχεδόν ταυτόχρονα.

Also on FANDOM

Random Wiki