FANDOM

«Άφησε το παρελθόν να πεθάνει. Σκότωσε το, αν χρειαστεί. Είναι ο μόνος τρόπος για να γίνεις αυτό που προορίζεσαι.»
— Ο Κάιλο Ρεν στη Ρέι

Ο Κάιλο Ρεν ήταν ένας πολεμιστής διαισθητικός της δύναμης και πρώην μαθητής Τζεντάι του δασκάλου Τζεντάι Λουκ Σκαϊγουόκερ, προτού καταστρέψει την προσπάθεια του Σκαϊγούοκερ να επαναφέρει το Τάγμα των Τζεντάι και γίνει ο μαθητής του Ανώτατου Ηγέτη του Πρώτου Τάγματος, Σνόουκ. Γεννήθηκε μετά τη Μάχη του Έντορ και του δόθηκε το όνομα Μπεν Σόλο απο τη Πριγκίπισσα Λεία Οργκάνα και το Στρατηγό Χαν Σόλο, των οποίων η ταραχώδης συνύπαρξη άφησε τον Μπεν με συναισθήματα εγκατάλειψης. Αυτό το εκμεταλλεύτηκε ο Σνόουκ, ο οποίος τον δελέασε σχετικά με τη σκοτεινή πλευρά. Παρόλο που η Οργκάνα πίστευε πως αν ο γιός της μαθήτευε δίπλα στον θείο του, Λουκ Σκαϊγουόκερ, θα βοηθιόταν, ο Μπεν υποτάχθηκε στη σκοτεινή πλευρά, σκότωσε τους άλλους μαθητευόμενους και έγινε ένας απο τους Ιππότες του Ρεν, παίρνοντας το παρατσούκλι "Φονιάς των Τζεντάι" μεταξύ των τάξεων του Πρώτου Τάγματος. Το ίνδαλμα του ήταν ο παππούς του, ο Άρχοντας Σιθ Νταρθ Βέιντερ και στόχος του ήταν να ολοκληρώσει ο,τι ξεκίνησε εκείνος, το οποίο ήταν η καταστροφή των Τζεντάι. Ως μέλος του Πρώτου Τάγματος, ο Κάιλο Ρεν ήταν σε θέση να διοικεί τα στρατεύματα του, οδηγώντας σε ένα τεταμένο ανταγωνισμό μεταξύ του Ρεν και των αξιωματικών του Πρώτου Τάγματος, όπως ο Άρμιτεϊτζ Χαξ.

Βιογραφία

Γύρισμα στην Σκοτεινή Πλευρά

Από μικρός εκπαιδεύτηκε στις τέχνες των Τζεντάι από τον Λουκ και έδειξε μια τρομερή έφεση στη χρήση της δύναμης. Παράλληλα, ένιωθε μια σύγχυση και μια σύγκρουση της φωτεινής και της σκοτεινής πλευράς. Ο Σνόουκ, ένα σκοτεινό ον, έστρεψε την προσοχή του στον Μπεν Σόλο επειδή έχει προγόνους και απο τις δύο πλευρές της δύναμης. Έπειτα, άρχισε να τον παρασύρει εκμεταλλευόμενος την ανησυχητική ψύχωση με τον παππού του, Άνακιν Σκαϊγουόκερ, ο οποίος ήταν Τζεντάι που στράφηκε στην σκοτεινή πλευρά. Έτσι, θεωρώντας πως έπρεπε να πάρει και αυτός τον ίδιο δρόμο, σκότωσε τα υπόλοιπα παιδιά που διδάσκονταν μαζί του αποτρέποντας έτσι τη δημιουργία νέου Τάγματος των Τζεντάι. Υπό την καθοδήγηση του Σνόουκ, ο Μπεν εντάχθηκε στο Πρώτο Τάγμα και στους Ιππότες του Ρεν αλλάζοντας το όνομα του σε Κάιλο Ρεν.

Πρώτο Τάγμα

Ως μαθητευόμενος του Ανώτατου Ηγέτη Σνόουκ, ο Ρεν ήταν ένα απο τα μέλη που ασκούσε επιρροή στην διοικητική τάξη του Πρώτου Τάγματος. Αν και είχε άμεση πρόσβαση στον Ανώτατο Ηγέτη, μπορούσε να διοικεί αξιωματικούς του στρατού, παρόλο που ο Ρεν ήταν έξω από την επίσημη στρατιωτική δομή διοίκησης. Αυτό προκάλεσε κάποια δυσαρέσκεια στα υψηλόβαθμα στελέχη, γιατί νόμιζαν ότι η παρουσία του χαλούσε τη στρατιωτική δομή. Η ρύθμιση αυτή αντικατόπτριζε σκόπιμα τον Νταρθ Βέιντερ, ο οποίος υπήρξε εκτός της επίσημης στρατιωτικής ιεραρχίας της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας, αλλά μπορούσε, ωστόσο, να δίνει εντολές στο στρατιωτικό προσωπικό.

Ο Κάιλο Ρεν, ο οποίος ήταν μέρος μιας ανεπίσημης τριανδρίας με τον Στρατηγό Άρμιτεϊτζ Χαξ και την Λοχαγό Φάσμα, είχε ελάχιστο σεβασμό για τον Χαξ ως πολεμιστή, γιατί η στρατιωτική εμπειρία του Χαξ ήταν ως επί το πλείστον θεωρητική και με βάση την προσομοίωση απo -παρόλα αυτά- σεβαστά σενάρια μάχης. Ο Χαξ, επίσης, ήταν ένας άνθρωπος της επιστήμης και είχε λίγη κατανόηση στις μυστικές μεθόδους του Κάιλο Ρεν. Και οι δύο συναγωνίστηκαν για την προσοχή του Ανώτατου Ηγέτη.

Ψάχνοντας το Λουκ Σκαϊγουόκερ

Ο Ρεν μαζί με το Πρώτο Τάγμα έψαχνε τους χάρτες για την τοποθεσία του Λουκ Σκαϊγουόκερ για να τον βρει και να τον σκοτώσει. Αντίθετα η Αντίσταση (μια αντίπαλη οργάνωση με σκοπό την ελευθερία του γαλαξία) ήθελε να βρει τον Λουκ γιατί είχε εξαφανιστεί. Το Πρώτο Τάγμα κινήθηκε αρχικά στον πλανήτη Τζακού, με τον Άστρο Καταστροφέα Φαϊναλάιζερ να προσγειώνεται εκεί. Αφού οι στόρμτρουπερ λεηλάτησαν το χωριό Τουανούλ, ο Κάιλο Ρεν σκότωσε το Λορ Σαν Τέκα, γιατί αρνήθηκε να του αποκαλύψει που είναι το κομμάτι του χάρτη που είχε στη κατοχή του. Έπειτα, ο Κάιλο Ρεν έπιασε αιχμάλωτο τον πιλότο της Αντίστασης, Πο Ντάμερον, ενώ το κομμάτι του χάρτη βρισκόταν μέσα στο ανδροειδές BB-8, το οποίο και απομακρύνθηκε. Στο σκάφος του, ο Κάιλο Ρεν ανέκρινε τον Ντάμερον και κατάφερε να μάθει ότι το κομμάτι που του έλειπε ήταν στη κατοχή του BB-8.

Ο ΒΒ-8 έφτασε στα χέρια της Ρέι η οποία ήταν ρακοσυλλέκτρια στον πλανήτη Τζακού. Μαζί με έναν στρατιώτη-φυγά του Πρώτου Τάγματος, Φιν, προσπάθησαν να πάνε στην Αντίσταση τους χάρτες έτσι ώστε να βρουν πρώτοι τον Λουκ. Ο Ρεν αιχμαλώτισε την Ρέι, όμως εκείνη χρησιμοποιώντας την δύναμη, τον ταπείνωσε λέγοντας του ότι φοβάται πως δεν θα γίνει ποτέ του δυνατός σαν το Νταρθ Βέιντερ. Ο Κάιλο Ρεν ενημέρωσε τον Σνόουκ και εκείνος ζήτησε να του φέρουν τη Ρέι, αλλά εκείνη κατάφερε να ξεφύγει χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά τη δύναμη η οποία ήταν ισχυρή μέσα της.

«Συγχώρεσε με. Το νιώθω ξανά. Το τράβηγμα της φωτεινής πλευράς. Ο Ανώτατος Ηγέτης το αισθάνεται. Δείξε μου ξανά, τη δύναμη της σκοτεινής πλευράς και δεν αφήσω τίποτα να σταθεί στο δρόμο μας. Δείξε μου παππού, και θα ολοκληρώσω αυτό που ξεκίνησες.»
— Ο Κάιλο Ρεν απευθυνόμενος στη μάσκα του Νταρθ Βέιντερ.

Αργότερα ο Ρεν συνάντησε τον πατέρα του, Χαν Σόλο. Σε μια φαινομενικά φορτισμένη συνομιλία, του είπε πως θέλει όμως δυσκολεύεται να γυρίσει την πλάτη του στη σκοτεινή του πλευρά. Ξαφνικά ο Κάιλο Ρεν κάρφωσε με το φωτόσπαθο του τον Χαν Σόλο, ο οποίος με ένα συγχωρητικό ύφος έπεσε άψυχος. Ο Ρεν δέχθηκε ένα χτύπημα από το όπλο του Τσουμπάκα. Παρότι ήταν τραυματισμένος, ο Ρεν νίκησε σε μονομαχία τον Φιν αφήνοντας τον αναίσθητο. Έπειτα μονομάχησε με τη Ρέι, απέναντι στην οποία επικράτησε στην αρχή και προσφέρθηκε να την εκπαιδεύσει στη σκοτεινή πλευρά, όμως σύντομα τα δεδομένα άλλαξαν και στο τέλος ηττήθηκε. Ο Κάιλο Ρεν γύρισε πίσω στον Ανώτατο Ηγέτη Σνόουκ ντροπιασμένος για να τελειώσει την εκπαίδευσή του.

Αντιμετωπίζοντας την αποτυχία του

«Αλίμονο, δεν είσαι Βέιντερ. Είσαι απλώς ένα παιδί που φοράει μάσκα.»
— Ο Σνόουκ στο Κάιλο Ρεν
Masked Kylo Ren

Ο Ρεν επικρίθηκε απο το δάσκαλο του, ο οποίος τον αποκάλεσε «παιδί που φοράει μάσκα».

Μετά το περιστατικό στο Στάρκιλερ ο Ρεν επικρίθηκε έντονα απο το Σνόουκ ως αδύναμος και συναισθηματικός. Μετά απο την εκκένωση της βάσης της Αντίστασης στο Ντ'Καρ, ο Ρεν κλήθηκε απο τον Ανώτατο Ηγέτη Σνόουκ στο δωμάτιο του θρόνου του, που βρισκόταν στο Αστρικό Μεγάλο Θωρηκτό κλάσης-Μέγκα Σουπρέμασι. Στεκόμενος μπροστά στο δάσκαλο του, ο Ρεν άκουγε καθώς ο Σνόουκ ανακαλούσε την ωμή και ακατέργαστη δύναμη που κατείχε ο Ρεν, ικανότητες που τον είχαν αρχικά φέρει στη προσοχή του. Ξέροντας τη προοπτική της ισχυρής γενεαλογίαςς των Σκαϊγουόκερ, ο Σνόουκ αποκάλυψε πως πίστευε ότι ο Ρεν μπορούσε να εκπληρώσει τη κληρονομιά του παππού του στη σκοτεινή πλευρά. Όμως λόγω της ήττας του Ρεν απο μια ανεκπαίδευτη μαχήτρια που δεν είχε πιάσει ποτέ φωτόσπαθο στη ζωή της, ο Σνόουκ απέσυρε τη πίστη του σε εκείνον και τον επίπληξε, αποκαλώντας τον αδύναμο, συναισθηματικό και ένα παιδί που κρύβεται πίσω απο μια μάσκα. Θυμωμένος, ο Ρεν σηκώθηκε για να τον πλησιάσει, όμως ο Σνόουκ γρήγορα κατέστειλε την επίθεση με ένα κύμα αστραπής. Φεύγοντας απο το δωμάτιο του θρόνου, ο Ρεν άρχισε να χτυπά το κράνος του πάνω στο μεταλλικό τοίχο, διαλύοντας το. Έπειτα, διέταξε να του ετοιμάσουν το σκάφος του, συνεχίζοντας την αποστολή του να εξολοθρεύσει την Αντίσταση.

Ένας νέος σκοπός

Κυνηγώντας την Αντίσταση

TIE attack on the Resistance fleet

Ο Ρεν ηγήθηκε της επίθεσης στη ναυαρχίδα της Αντίστασης, όμως δίστασε να ανοίξει πυρ στη μητέρα του.

Καθώς ο Χαξ είχε προβλέψει για νέα τεχνολογία ανίχνευσης, ο στόλος του Πρώτου Τάγματος βγήκε απο το υπερδιάστημα για να βρει το στόλο της Αντίστασης απροετοίμαστο και ανυπεράσπιστο. Το πολεμικό σκάφος Σουπρέμασι ηγήθηκε, με τα ισχυρά τούρμπολεϊζερ του να χτυπούν τις ασπίδες τους με ανένδοτες εκρήξεις. Για να συμπληρώσει ο βομβαρδισμός, το Σουπρέμασι ανέπτυξε τα αστρομαχητικά, με το Ρεν να ηγείται με το προσωπικό του Κατασιγαστή TIE. Καλυπτόμενος απο τρεις συμπληρωματικούς πιλότους, με το τρίτο να καταστρέφεται γρήγορα, ο σκοτεινός μαθητευόμενος αναχαίτισε την Αστρική Θαλαμηγό MC85 Ράντους, τη ναυαρχίδα του στόλου. Πριν οι πιλότοι της Αντίστασης προλάβουν να αντιδράσουν, ο Ρεν κατάστρεψε το υπόστεγο του Ράντους, αφήνοντας τους ανίκανους να επιτεθούν.

Με τη ναυαρχίδα της Αντίστασης σακατεμένη, ο Ρεν γύρισε το μαχητικό του προς τη γέφυρα του σκάφους, προετοιμάζοντας τις ρουκέτες του. Εκείνη τη στιγμή αισθάνθηκε τη παρουσία της μητέρας του και ο Ρεν, διστάζοντας, κράτησε τον αντίχειρα του πάνω απο το κουμπί με έντονη αμφιβολία. Μετά απο μια στιγμή, παραδόθηκε στις δεύτερες σκέψεις του και τράβηξε το χέρι του. Οι πιλότοι του όμως δεν είχαν τέτοιες τύψεις, όντας αφοσιωμένοι στο Πρώτο Τάγμα και άνοιξαν πυρ στη γέφυρα, καταστρέφοντας την. Η έκρηξη σκότωσε το Ναύαρχο Άκμπαρ και τις άλλες φημισμένες φιγούρες στην ιεραρχία της Αντίστασης, όμως η μητέρα του Ρεν, Λέια Οργκάνα, μετά βίας επιβίωσε, χρησιμοποιώντας τη δύναμη. Μετά απο αυτή τη τελική επίθεση, ο Χαξ διέταξε τα μαχητικά να γυρίσουν στο Σουπρέμασι, καθώς ο στόλος της Αντίστασης είχε απομακρυνθεί απο την ακτίνα του Σουπρέμασι στο χρόνο που μεσολάβησε.

Μια απρόσμενη σύνδεση

«Ποτέ δεν ένιωσα τόσο μόνη.»
«Δεν είσαι μόνη.»
«Ούτε εσύ είσαι. Δεν είναι πολύ αργά...
»
— Η Ρέι και ο Κάιλο Ρεν

Καθώς το Πρώτο Τάγμα κυνηγούσε την Αντίσταση, ο Ρεν ανακάλυψε πως είχε ένα δέσιμο της δύναμης με τη Ρέι και άλλη μια φορά τη παρακίνησε να του πει το που βρισκόταν ο Σκαϊγουόκερ. Κατά τη διάρκεια της πρώτης τους επικοινωνίας η Ρέι προσπάθησε να τον χτυπήσει με το ακτινοβόλο της, όμως το μόνο που κατάφερε ήταν να προκαλέσει ζημιά στο οικοδόμημα στο χωριό των Τζεντάι που έμενε ο Σκαϊγουόκερ. Κατά τη διάρκεια μιας άλλης συνομιλίας ο Ρεν είπε στη Ρέι για τα γεγονότα που προκάλεσαν τη καταστροφή του πρώτου ναού των Τζεντάι του Σκαϊγουόκερ: ότι ξύπνησε και είδε το Σκαϊγουόκερ να στέκεται απο πάνω του και να κρατά ένα ενεργοποιημένο φωτόσπαθο, έτοιμος να το σκοτώσει. Παρόλο που δεν δέχθηκε να του αποκαλύψει τη τοποθεσία του Σκαϊγουόκερ κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης της, η Ρέι του έδωσε το χέρι της μια φορά, κάνοντας τη Ρέι να νιώσει τη σύγκρουση μέσα του. Ταυτόχρονα, ο Ρεν κατάλαβε πως οι γονείς της Ρέι ήταν έμποροι σκουπιδιών που δεν είχαν καμία σχέση με τη γαλαξιακή ιστορία που εκτυλισσόταν. Τελικά, η Ρέι έφτασε στο Σουπρέμασι σε μια προσπάθεια να τον απολυτρώσει, όμως ο Ρεν την συνέλαβε και τη μετέφερε στο Σνόουκ.

Προδίδοντας το δάσκαλο του

«Άξιε μαθητή μου, γιε του σκότους, φυσικέ κληρονόμε του Άρχοντα Βέιντερ. Όπου υπήρξε σύγκρουση, τώρα αισθάνομαι αποφασιστικότητα, όπου υπήρχε αδυναμία, δύναμη. Ολοκλήρωσε την εκπαίδευση σου και εκπλήρωσε το πεπρωμένο σου!»
— Οι τελευταίες λέξεις του Σνόουκ στο Κάιλο Ρεν
ReyKyloVsGuards

Αφού πρόδωσε το δάσκαλο του, ο Ρεν με τη βοήθεια της Ρέι σκότωσε όλη τη Φρουρά Πρετόριαν.

Στο δρόμο για το δωμάτιο του Σνόουκ, η Ρέι θύμισε στο Ρεν ότι υπήρχε ακόμη η πιθανότητα να γυρίσει στο φωτεινή πλευρά. Αφού ο Σνόουκ τη βασάνισε για να μάθει τη τοποθεσία του Σκαϊγουόκερ, ο Κάιλο σκότωσε το δάσκαλο του, μετακινώντας το φωτόσπαθο της Ρέι στη μέση του, διχοτομώντας τον, αφού πρώτα τον είχε κάνει να πιστεύει πως θα σκότωνε τη Ρέι. Σύντομα, οι Φρουροί Πρετόριαν του Σνόουκ το Ρεν και τη Ρέι, οι οποίοι γρήγορα τους αντιμετώπισαν μαζί. Με τους φρουρούς νεκρούς, ο Ρεν για άλλη μια φορά είπε στη Ρέι να συμμαχήσει μαζί του, αποκαλύπτοντας της την αλήθεια για τους γονείς της. Όπως και στη Βάση Στάρκιλερ, η Ρέι αρνήθηκε και πήγε να τραβήξει το φωτόσπαθο της απο εκείνον χρησιμοποιώντας τη δύναμη, κάνοντας το Κάιλο να τραβήξει και εκείνος το φωτόσπαθο. Ενώ το όπλο αιωρούνταν στη μέση, διαλύθηκε και το κρουστικό κύμα τους έκανε να χάσουν τις αισθήσεις τους, καθώς το Ράντους έκοψε το Σουπρέμασι στα δύο με ένα άλμα προς το υπερδιάστημα.

Η Ρέι είχε διαφύγει απο τη μισο-κατεστραμένη ναυαρχίδα και ο Ρεν ήταν ακόμη λιπόθυμος όταν ο Χαξ έφτασε στο δωμάτιο του θρόνου. Ο Χαξ το βρήκε αυτό σαν ευκαιρία να απαλλαχθεί απο τον αντίζηλο του, όμως ο Ρεν συνήλθε προτού ο στρατηγός προλάβει να χρησιμοποιήσει το όπλο του. Συνειδητοποιώντας πως η Ρέι ξύπνησε πρώτη, αναρωτήθηκε αν του χάρισε τη ζωή επειδή νοιαζόταν για εκείνον—μια κίνηση την οποία θεωρούσε ως μια συναισθηματική, ανόητη απόφαση που θα οδηγούσε στην καταστροφή της. Ο Ρεν είπε ψευδώς στο Χαξ ότι η Ρέι σκότωσε το Σνόουκ και τους φύλακες του, προτού οικειοποιηθεί την εξουσία του πρώην δασκάλου του. Ο Χαξ αρνήθηκε να αφήσει το Ρεν να διατάξει τους στρατιώτες του, προτρέποντας το φονιά των Τζεντάι να του σφίξει το λαιμό με τη δύναμη μέχρι να τον δεχτεί ως Ανώτατο Ηγέτη. Με τη κυριαρχία του βέβαιη, ο Ρεν διάταξε όλες τις δυνάμεις του Πρώτου Τάγματος να μεταφερθούν στο πλανήτη Κρέιτ για να εξοντώσουν να απομεινάρια της Αντίστασης.

Νέος Ανώτατος Ηγέτης

Μάχη του Κρέιτ

«Στείλε όλες μας τις δυνάμεις κάτω στη βάση της Αντίστασης. Ας το τελειώσουμε.»
— Ο Κάιλο Ρεν στο Στρατηγό Άρμιτεϊτζ Χαξ

Κοιτώντας ψηλά απο το διοικητικό του σκάφος, ο Ρεν επίβλεψε την ανάπτυξη των AT-ATAT-M6 και AT-ST στην αλμυρή επιφάνεια του Κρέιτ, τα οποία συγκεντρώθηκαν έπειτα απο ότι απέμεινε απο το Σουπρέμασι. Παρευλαύνοντας μπροστά, ο Ρεν τοποθέτησε τους στρατιώτες του απέναντι απο μια εγκαταλελειμμένη βάση των επαναστατών, στην οποία είχε κρυφτεί η Αντίσταση. Όταν το Πρώτο Τάγμα συνάντησε μια μεγάλη πόρτα η οποία αποτελούσε ασπίδα για το κτήριο, ο Ρεν αυτή τη φορά ανέπτυξε ένα πολιορκητικό κανόνι σουπερλέιζερ, το οποίο ήταν μια μικρογραφία του Άστρου του Θανάτου. Ως απάντηση, η Αντίσταση ανέπτυξε διάφορα σκι σπίντερ, μια εντελώς μάταιη προσπάθεια να σταματήσει το κανόνι. Ενώ η Αντίσταση προσπαθούσε να σταματήσει τη πρόοδο του Πρώτου Τάγματος, ο Τσουμπάκα και η Ρέι μπήκαν στη συμπλοκή με το Μιλένιουμ Φάλκον και ο Κάιλο, εξοργισμένος, έστειλε όλα τα παρόντα μαχητικά TIE να καταστρέψουν το παλιό σκάφος του πατέρα του.

Προσωπικότητα και χαρακτηριστικά

Kylo Ren Vader Helmet Chamber

Ο Ρεν κράτησε το κράνος του Βέιντερ σαν υπενθύμιση της δύναμης και της αδυναμίας της σκοτεινής πλευράς.

«Τα σωθικά μου σκίζονται. Θέλω να ελευθερωθώ απο αυτό το πόνο. Και ξέρω τι πρέπει να κάνω, αλλά δεν ξέρω αν έχω τη δύναμη να το κάνω.»
— Ο Κάιλο Ρεν στο Χαν Σόλο.

Ο Ρεν υποτάχθηκε στη σκοτεινή πλευρά σύμφωνα με την πορεία του Νταρθ Βέιντερ, γι' αυτό φόραγε μάσκα, προσομοίαζε τη φωνή του σαν το Βέιντερ και ήθελε να τελειώσει ο,τι αυτός είχε αφήσει «ανεκπλήρωτο». Ο Ρεν ένιωθε πάντα μια έλξη προς το καλό που καταπολεμούσε μιλώντας στο Βέιντερ. Έπειτα, έφτιαξε το δικό του φωτόσπαθο με έναν ασταθή κρύσταλλο, γεγονός που διαστρέβλωνε την λεπίδα σε αντίθεση με τα κλασσικά φωτόσπαθα.

Δυνάμεις και ικανότητες

Kylo Stops

Ο Ρεν ήταν ένας ισχυρός χρήστης της σκοτεινής πλευράς και είχε μεγάλες ικανότητες στις τηλεκινητικές δυνάμεις.

«Εσύ... εσύ φοβάσαι... πως ποτέ δε θα γίνεις δυνατός σαν το Νταρθ Βέιντερ! »
— Η Ρέι διαβάζοντας τις σκέψεις του Κάιλο Ρεν

Στο Κάιλο Ρεν ανατέθηκε το να καταστρέψει οτιδήποτε είχε απομείνει απο τους Τζεντάι, συμπεριλαμβανομένου του θείου του, Λουκ Σκαϊγουόκερ, του οποίου η προσπάθεια να ξαναχτίσει το τάγμα των Τζεντάι εμποδίστηκε όταν ο Ρεν πρόδωσε αυτόν και τους άλλους μαθητές Τζεντάι. Ο Ρεν ήθελε να γίνει όσο ισχυρός ήταν ο Νταρθ Βέιντερ, ο οποίος ξεκίνησε την εξάλειψη των Τζεντάι στο τέλος του Πολέμου των Κλώνων, αλλά φοβόταν ότι δεν θα ήταν τόσο ισχυρός όσο ο Άρχοντας Σιθ. Παρόλα που η δύναμη του δεν ήταν τόσο υψηλή όσο του παππού του, οι ικανότητες του Ρεν του έδιναν ισχυρές ικανότητες στη δύναμη και στη μάχη. Η σκοτεινή πλευρά που έρεε μέσα του τον έκαναν μια σχεδόν ασταμάτητη δύναμη και ήταν ένας ισχυρός χρήστης τηλεκινητικών επιθέσεων και αμυνών και μπορούσε τηλεπαθητικά να εισβάλει στα μυαλά των φυλακισμένων του και να τους βασανίσει ψυχολογικά για να αποκαλύψει παρακρατημένες πληροφορίες. Η τηλεκίνηση του ήταν τόσο καλή που μπορούσε να κοκαλώνει τον αντίπαλο του στη μάχη.

Ο Ρεν, ο οποίος τραβούσε απο τις διδασκαλίες της φωτεινής και σκοτεινής πλευράς για να ενισχύσει τη δύναμη του, ήταν επιδέξιος στη μάχη με φωτόσπαθα. Η καταστροφή της νέας γενιάς Τζεντάι του Λουκ Σκαϊγουόκερ του απέδωσε το προσωνύμιο «Φονιάς των Τζεντάι» ανάμεσα στις τάξεις του Πρώτου Τάγματος και οι δεξιότητές του με το φωτόσπαθο ήταν αυτό που τελικά απέτρεψε την τέχνη της μάχης με φωτόσπαθα απο την επιστροφή σε προεξοχή καθώς εξάλειψε τα υπολείμματα των Τζεντάι. Οι ικανότητες του στο να χτίζει φωτόσπαθα ήταν περιορισμένη, ωστόσο ο σχεδιασμός και τα ακατέργαστα συστατικά του ασταθούς όπλου του αντανακλούσαν την έλλειψη εμπειρίας στην κατασκευή του αρχαίου όπλου. Παρόλο που ήταν σοβαρά τραυματισμένος απο το χτύπημα του Τσουμπάκα επέδειξε μια ικανότητα σε μια ακροβατική και επιθετική μορφή της μάχης με φωτόσπαθο στη μονομαχία του με το Φιν, ένα πρώην στόρμτρουπερ. Παρά τις ικανότητες του με το φωτόσπαθο τελικά νικήθηκε απο τη Ρέι, της οποίας η ζωή ως ρακοσυλλέκτρια στο Τζακού της είχε δώσει ικανότητες επιβίωσης και μπόρεσε να δεχτεί τη φωτεινή πλευρά κατά τη διάρκεια της μάχης της με το πληγωμένο σκοτεινό ιππότη.