FANDOM

«Άφησε το παρελθόν να πεθάνει. Σκότωσε το, αν χρειαστεί. Είναι ο μόνος τρόπος για να γίνεις αυτό που προορίζεσαι.»
— Ο Κάιλο Ρεν στη Ρέι

Ο Κάιλο Ρεν, πρωτύτερα γνωστός ως Μπεν Σόλο, ήταν ένας πολεμιστής διαισθητικός της δύναμης που υπήρξε ο αρχηγός των Ιπποτών του Ρεν και ο Ανώτατος Ηγέτης του Πρώτου Τάγματος σχεδόν τριάντα χρόνια μετά τη Μάχη του Έντορ. Γεννήθηκε το 5 ΜΜΓ, πέντε χρόνια μετά τη Μάχη του Γιάβιν, στο πλανήτη Τσαντρίλα απο το Στρατηγό Χαν Σόλο και απο τη Πριγκίπισσα Λεία Οργκάνα, των οποίων η πολυάσχολη ζωή άφησε το Μπεν με συναισθήματα εγκατάλειψης. Ήταν μέρος της γενεαλογίας των Σκαϊγουόκερ μέσω της μητέρας του, της οποίας ο βιολογικός πατέρας ήταν ο Άνακιν Σκαϊγουόκερ. Επομένως, ο Σόλο είχε ωμή ενέργεια στη δύναμη, ένα χαρακτηριστικό έμφυτο τόσο στη μητέρα του όσο και στο παππού του, καθώς και στο θείο του, Λουκ Σκαϊγουόκερ.

Ο Σόλο σε νεαρή ηλικία συμμετείχε στην επαναφορά του Τάγματος των Τζεντάι στην οποία ηγήθηκε ο Σκαϊγουόκερ. Έδειχνε πολλά υποσχόμενος ως μαθητευόμενος Τζεντάι, όμως ο Σκαϊγουόκερ είδε μέσα στο νεαρό Σόλο την αυξανόμενη ισχύ της σκοτεινής πλευράς της δύναμης. Μέχρι τότε, ο Σόλο ήταν υπό την επιρροή του Σνόουκ, ενός δασκάλου της σκοτεινής πλευράς της δύναμης με ισχυρό ενδιαφέρον για τη προοπτική του Σόλο. Τα πράγματα άλλαξαν για το νεαρό Τζεντάι όταν ξύπνησε και είδε το δάσκαλο του με το φωτόσπαθο του ενεργοποιημένο. Ξέροντας το μέλλον του ανιψιού του, ο Σκαϊγουόκερ ήθελε να τον σκοτώσει, όμως δε μπόρεσε να του δώσει το θανατηφόρο χτύπημα καθώς ήταν ο γιος της αδερφής του. Μην γνωρίζοντας το δισταγμό του θείου του, ο Σόλο έκαψε το ναό των Τζεντάι του Σκαϊγουόκερ και σκότωσε τους μισούς μαθητές του προτού φύγει με τους υπόλοιπους. Απορρίπτοντας την οικογένεια του και τη κληρονομιά των Τζεντάι, ο Σόλο υιοθέτησε τη ταυτότητα του «Κάιλο Ρεν» και στάθηκε στο πλευρό του Ανώτατου Ηγέτη του Πρώτου Τάγματος, Σνόουκ, ενώ ο θείος του αποσύρθηκε ντροπιασμένος στον απόμερο πλανήτη Ακ-Του, εκεί που ήταν χτισμένος ο πρώτος ναός των Τζεντάι. Ως ένα ηγετικό μέλος του Πρώτου Τάγματος, ο Ρεν εκπροσωπούσε τη μυστηριώδη πλευρά του και είχε την εξουσία να διατάζει τα στρατεύματα του. Παρόλα αυτά, η θέση του στο Πρώτο Τάγμα δυσαρέστησε το Στρατηγό Άρμιτεϊτζ Χαξ, με αποτέλεσμα να υπάρχει ένας έντονος ανταγωνισμός μεταξύ τους.

Το ίνδαλμα του ήταν ο παππούς του, ο Άρχοντας Σιθ Νταρθ Βέιντερ και στόχος του ήταν να ολοκληρώσει ο,τι ξεκίνησε εκείνος, το οποίο ήταν η καταστροφή των Τζεντάι. Οπότε, έψαχνε για ένα κρίσιμο κομμάτι ενός χάρτη το οποίο οδηγούσε στη τοποθεσία του Σκαϊγουόκερ ώστε να πετύχει το στόχο του. Οι προσπάθειες του ματαιώθηκαν, παρ' όλα αυτά, απο το Φιν και τη Ρέι-ένα πρώην στόρμτρουπερ και μια ρακοσυλλέκτρια απο το Τζακού, αντίστοιχα-που συμμετείχαν στην Αντίσταση μετά τη πτώση της Καινούργιας Δημοκρατίας το 34 ΠΜΓ. Ο Ρεν ο οποίος είχε μια συναισθηματική ανισορροπία αφού σκότωσε τον ίδιο του το πατέρα, νικήθηκε απο τη Ρέι σε μια μάχη με φωτόσπαθα στη Μάχη της Βάσης Στάρκιλερ. Παρά την ανταγωνιστική τους σχέση, οι δυο τους μοιράζονταν ένα δέσιμο της δύναμης το οποίο τους έκανε να επικοινωνούν ακόμη και αν βρίσκονταν εκατομμύρια έτη φωτός μακριά. Τελικά πρόδωσε και δολοφόνησε το Σνόουκ για να προστατέψει τη Ρέι· και παρόλο που επιθυμούσε να δημιουργήσει μια νέα γαλαξιακή τάξη με τη Ρέι στο πλάι του, η φιλόδοξη Τζεντάι απέρριψε τη πρόταση του. Αποφασίζοντας να διοικήσει μόνος του το γαλαξία, ο Ρεν πήρε τη θέση του Ανώτατου Ηγέτη και οδήγησε τις δυνάμεις του Πρώτου Τάγματος στο Κρέιτ όπου σκόπευε να αφανίσει την Αντίσταση. Μέχρι το τέλος της μάχης, ο οργανισμός της μητέρας του καταστράφηκε, με μόνο λίγους επιζώντες να καταφέρνουν να διαφύγουν με τη βοήθεια της Ρέι, η οποία έγινε η τελευταία Τζεντάι μετά το θάνατο του Σκαϊγουόκερ στο Ακ-Του. Όμως παρά τα όσα έκανε, ο Ρεν δεν αισθανόταν πως είχε νικήσει.

Βιογραφία

Γύρισμα στη Σκοτεινή Πλευρά

Από μικρός εκπαιδεύτηκε στις τέχνες των Τζεντάι από τον Λουκ και έδειξε μια τρομερή έφεση στη χρήση της δύναμης. Παράλληλα, ένιωθε μια σύγχυση και μια σύγκρουση της φωτεινής και της σκοτεινής πλευράς. Ο Σνόουκ, ένα σκοτεινό ον, έστρεψε την προσοχή του στον Μπεν Σόλο επειδή έχει προγόνους και απο τις δύο πλευρές της δύναμης. Έπειτα, άρχισε να τον παρασύρει εκμεταλλευόμενος την ανησυχητική ψύχωση με τον παππού του, Άνακιν Σκαϊγουόκερ, ο οποίος ήταν Τζεντάι που στράφηκε στην σκοτεινή πλευρά. Έτσι, θεωρώντας πως έπρεπε να πάρει και αυτός τον ίδιο δρόμο, σκότωσε τους υπόλοιπους μαθητές που διδάσκονταν μαζί του αποτρέποντας έτσι τη δημιουργία νέου Τάγματος των Τζεντάι. Υπό την καθοδήγηση του Σνόουκ, ο Μπεν εντάχθηκε στο Πρώτο Τάγμα και στους Ιππότες του Ρεν αλλάζοντας το όνομα του σε Κάιλο Ρεν.

Πρώτο Τάγμα

Ως μαθητευόμενος του Ανώτατου Ηγέτη Σνόουκ, ο Ρεν ήταν ένα απο τα μέλη που ασκούσε επιρροή στην διοικητική τάξη του Πρώτου Τάγματος. Αν και είχε άμεση πρόσβαση στον Ανώτατο Ηγέτη, μπορούσε να διοικεί αξιωματικούς του στρατού, παρόλο που ο Ρεν ήταν έξω από την επίσημη στρατιωτική δομή διοίκησης. Αυτό προκάλεσε κάποια δυσαρέσκεια στα υψηλόβαθμα στελέχη, γιατί νόμιζαν ότι η παρουσία του χαλούσε τη στρατιωτική δομή. Η ρύθμιση αυτή αντικατόπτριζε σκόπιμα τον Νταρθ Βέιντερ, ο οποίος υπήρξε εκτός της επίσημης στρατιωτικής ιεραρχίας της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας, αλλά μπορούσε, ωστόσο, να δίνει εντολές στο στρατιωτικό προσωπικό.

Ο Κάιλο Ρεν, ο οποίος ήταν μέρος μιας ανεπίσημης τριανδρίας με τον Στρατηγό Άρμιτεϊτζ Χαξ και την Λοχαγό Φάσμα, είχε ελάχιστο σεβασμό για τον Χαξ ως πολεμιστή, γιατί η στρατιωτική εμπειρία του Χαξ ήταν ως επί το πλείστον θεωρητική και με βάση την προσομοίωση απo -παρόλα αυτά- σεβαστά σενάρια μάχης. Ο Χαξ, επίσης, ήταν ένας άνθρωπος της επιστήμης και είχε λίγη κατανόηση στις μυστικές μεθόδους του Κάιλο Ρεν. Και οι δύο συναγωνίστηκαν για την προσοχή του Ανώτατου Ηγέτη.

Ψάχνοντας το Λουκ Σκαϊγουόκερ

Ο Ρεν μαζί με το Πρώτο Τάγμα έψαχνε τους χάρτες για την τοποθεσία του Λουκ Σκαϊγουόκερ για να τον βρει και να τον σκοτώσει. Αντίθετα η Αντίσταση (μια αντίπαλη οργάνωση με σκοπό την ελευθερία του γαλαξία) ήθελε να βρει τον Λουκ γιατί είχε εξαφανιστεί. Το Πρώτο Τάγμα κινήθηκε αρχικά στον πλανήτη Τζακού, με τον Άστρο Καταστροφέα Φαϊναλάιζερ να προσγειώνεται εκεί. Αφού οι στόρμτρουπερ λεηλάτησαν το χωριό Τουανούλ, ο Κάιλο Ρεν σκότωσε το Λορ Σαν Τέκα, γιατί αρνήθηκε να του αποκαλύψει που είναι το κομμάτι του χάρτη που είχε στη κατοχή του. Έπειτα, ο Κάιλο Ρεν έπιασε αιχμάλωτο τον πιλότο της Αντίστασης, Πο Ντάμερον, ενώ το κομμάτι του χάρτη βρισκόταν μέσα στο ανδροειδές BB-8, το οποίο και απομακρύνθηκε. Στο σκάφος του, ο Κάιλο Ρεν ανέκρινε τον Ντάμερον και κατάφερε να μάθει ότι το κομμάτι που του έλειπε ήταν στη κατοχή του BB-8.

Ο ΒΒ-8 έφτασε στα χέρια της Ρέι η οποία ήταν ρακοσυλλέκτρια στον πλανήτη Τζακού. Μαζί με έναν στρατιώτη-φυγά του Πρώτου Τάγματος, Φιν, προσπάθησαν να πάνε στην Αντίσταση τους χάρτες έτσι ώστε να βρουν πρώτοι τον Λουκ. Ο Ρεν αιχμαλώτισε την Ρέι, όμως εκείνη χρησιμοποιώντας την δύναμη, τον ταπείνωσε λέγοντας του ότι φοβάται πως δεν θα γίνει ποτέ του δυνατός σαν το Νταρθ Βέιντερ. Ο Κάιλο Ρεν ενημέρωσε τον Σνόουκ και εκείνος ζήτησε να του φέρουν τη Ρέι, αλλά εκείνη κατάφερε να ξεφύγει χρησιμοποιώντας για πρώτη φορά τη δύναμη η οποία ήταν ισχυρή μέσα της.

«Συγχώρεσε με. Το νιώθω ξανά. Το τράβηγμα της φωτεινής πλευράς. Ο Ανώτατος Ηγέτης το αισθάνεται. Δείξε μου ξανά, τη δύναμη της σκοτεινής πλευράς και δεν αφήσω τίποτα να σταθεί στο δρόμο μας. Δείξε μου παππού, και θα ολοκληρώσω αυτό που ξεκίνησες.»
— Ο Κάιλο Ρεν απευθυνόμενος στη μάσκα του Νταρθ Βέιντερ.

Αργότερα ο Ρεν συνάντησε τον πατέρα του, Χαν Σόλο. Σε μια φαινομενικά φορτισμένη συνομιλία, του είπε πως θέλει όμως δυσκολεύεται να γυρίσει την πλάτη του στη σκοτεινή του πλευρά. Ξαφνικά ο Κάιλο Ρεν κάρφωσε με το φωτόσπαθο του τον Χαν Σόλο, ο οποίος με ένα συγχωρητικό ύφος έπεσε άψυχος. Ο Ρεν δέχθηκε ένα χτύπημα από το όπλο του Τσουμπάκα. Παρότι ήταν τραυματισμένος, ο Ρεν νίκησε σε μονομαχία τον Φιν αφήνοντας τον αναίσθητο. Έπειτα μονομάχησε με τη Ρέι, απέναντι στην οποία επικράτησε στην αρχή και προσφέρθηκε να την εκπαιδεύσει στη σκοτεινή πλευρά, όμως σύντομα τα δεδομένα άλλαξαν και στο τέλος ηττήθηκε. Ο Κάιλο Ρεν γύρισε πίσω στον Ανώτατο Ηγέτη Σνόουκ ντροπιασμένος για να τελειώσει την εκπαίδευσή του.

Άσε το παρελθόν να πεθάνει

«Αλίμονο, δεν είσαι Βέιντερ. Είσαι απλώς ένα παιδί που φοράει μάσκα.»
— Ο Σνόουκ στο Κάιλο Ρεν
Masked Kylo Ren

Ο Ρεν επικρίθηκε απο το δάσκαλο του, ο οποίος τον αποκάλεσε «παιδί που φοράει μάσκα».

Μετά το περιστατικό στο Στάρκιλερ ο Ρεν επικρίθηκε έντονα απο το Σνόουκ ως αδύναμος και συναισθηματικός. Μετά απο την εκκένωση της βάσης της Αντίστασης στο Ντ'Καρ, ο Ρεν κλήθηκε απο τον Ανώτατο Ηγέτη Σνόουκ στο δωμάτιο του θρόνου του, που βρισκόταν στο Αστρικό Μεγάλο Θωρηκτό κλάσης-Μέγκα Σουπρέμασι. Στεκόμενος μπροστά στο δάσκαλο του, ο Ρεν άκουγε καθώς ο Σνόουκ ανακαλούσε την ωμή και ακατέργαστη δύναμη που κατείχε ο Ρεν, ικανότητες που τον είχαν αρχικά φέρει στη προσοχή του. Ξέροντας τη προοπτική της ισχυρής γενεαλογίαςς των Σκαϊγουόκερ, ο Σνόουκ αποκάλυψε πως πίστευε ότι ο Ρεν μπορούσε να εκπληρώσει τη κληρονομιά του παππού του στη σκοτεινή πλευρά. Όμως λόγω της ήττας του Ρεν απο μια ανεκπαίδευτη μαχήτρια που δεν είχε πιάσει ποτέ φωτόσπαθο στη ζωή της, ο Σνόουκ απέσυρε τη πίστη του σε εκείνον και τον επίπληξε, αποκαλώντας τον αδύναμο, συναισθηματικό και ένα παιδί που κρύβεται πίσω απο μια μάσκα. Θυμωμένος, ο Ρεν σηκώθηκε για να τον πλησιάσει, όμως ο Σνόουκ γρήγορα κατέστειλε την επίθεση με ένα κύμα αστραπής. Φεύγοντας απο το δωμάτιο του θρόνου, ο Ρεν άρχισε να χτυπά το κράνος του πάνω στο μεταλλικό τοίχο, διαλύοντας το. Έπειτα, διέταξε να του ετοιμάσουν το σκάφος του, συνεχίζοντας την αποστολή του να εξολοθρεύσει την Αντίσταση.

Κυνηγώντας την Αντίσταση

«Ακολουθήστε με.»
— Ο Ρεν στους πιλότους του
TIE attack on the Resistance fleet

Ο Ρεν ηγήθηκε της επίθεσης στη ναυαρχίδα της Αντίστασης, όμως δίστασε να ανοίξει πυρ στη μητέρα του.

Καθώς ο Χαξ είχε προβλέψει για νέα τεχνολογία ανίχνευσης, ο στόλος του Πρώτου Τάγματος βγήκε απο το υπερδιάστημα για να βρει το στόλο της Αντίστασης απροετοίμαστο και ανυπεράσπιστο. Το πολεμικό σκάφος Σουπρέμασι ηγήθηκε, με τα ισχυρά τούρμπολεϊζερ του να χτυπούν τις ασπίδες τους με ανένδοτες εκρήξεις. Για να συμπληρώσει ο βομβαρδισμός, το Σουπρέμασι ανέπτυξε τα αστρομαχητικά, με το Ρεν να ηγείται με το προσωπικό του Κατασιγαστή TIE. Καλυπτόμενος απο τρεις συμπληρωματικούς πιλότους, με το τρίτο να καταστρέφεται γρήγορα, ο σκοτεινός μαθητευόμενος αναχαίτισε την Αστρική Θαλαμηγό MC85 Ράντους, τη ναυαρχίδα του στόλου. Πριν οι πιλότοι της Αντίστασης προλάβουν να αντιδράσουν, ο Ρεν κατάστρεψε το υπόστεγο του Ράντους, αφήνοντας τους ανίκανους να επιτεθούν.

Με τη ναυαρχίδα της Αντίστασης σακατεμένη, ο Ρεν γύρισε το μαχητικό του προς τη γέφυρα του σκάφους, προετοιμάζοντας τις ρουκέτες του. Εκείνη τη στιγμή αισθάνθηκε τη παρουσία της μητέρας του και ο Ρεν, διστάζοντας, κράτησε τον αντίχειρα του πάνω απο το κουμπί με έντονη αμφιβολία. Μετά απο μια στιγμή, παραδόθηκε στις δεύτερες σκέψεις του και τράβηξε το χέρι του. Οι πιλότοι του όμως δεν είχαν τέτοιες τύψεις, όντας αφοσιωμένοι στο Πρώτο Τάγμα και άνοιξαν πυρ στη γέφυρα, καταστρέφοντας την. Η έκρηξη σκότωσε το Ναύαρχο Άκμπαρ και τις άλλες φημισμένες φιγούρες στην ιεραρχία της Αντίστασης, όμως η μητέρα του Ρεν, Λέια Οργκάνα, μετά βίας επιβίωσε, χρησιμοποιώντας τη δύναμη. Μετά απο αυτή τη τελική επίθεση, ο Χαξ διέταξε τα μαχητικά να γυρίσουν στο Σουπρέμασι, καθώς ο στόλος της Αντίστασης είχε απομακρυνθεί απο την ακτίνα του Σουπρέμασι στο χρόνο που μεσολάβησε.

Μια απρόσμενη σύνδεση

«Ποτέ δεν ένιωσα τόσο μόνη.»
«Δεν είσαι μόνη.»
«Ούτε εσύ είσαι. Δεν είναι πολύ αργά...
»
— Η Ρέι και ο Κάιλο Ρεν
Luke interrupting Rey and Kylo Ren

Ο Ρεν και η Ρέι συνδέονταν μεταξύ τους, επιτρέποντας τους να επικοινωνούν μέσω της δύναμης, κάτι που προκαλούσε το φόβο του Λουκ Σκαϊγουόκερ.

Καθώς το Πρώτο Τάγμα κυνηγούσε την Αντίσταση, ο Ρεν ανακάλυψε πως είχε ένα δέσιμο της δύναμης με τη Ρέι και άλλη μια φορά τη παρακίνησε να του πει το που βρισκόταν ο Σκαϊγουόκερ. Κατά τη διάρκεια της πρώτης τους επικοινωνίας η Ρέι προσπάθησε να τον χτυπήσει με το ακτινοβόλο της, όμως το μόνο που κατάφερε ήταν να προκαλέσει ζημιά στο οικοδόμημα στο χωριό των Τζεντάι που έμενε ο Σκαϊγουόκερ. Κατά τη διάρκεια μιας άλλης συνομιλίας ο Ρεν είπε στη Ρέι για τα γεγονότα που προκάλεσαν τη καταστροφή του πρώτου ναού των Τζεντάι του Σκαϊγουόκερ: ότι ξύπνησε και είδε το Σκαϊγουόκερ να στέκεται απο πάνω του και να κρατά ένα ενεργοποιημένο φωτόσπαθο, έτοιμος να το σκοτώσει. Παρόλο που δεν δέχθηκε να του αποκαλύψει τη τοποθεσία του Σκαϊγουόκερ κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης της, η Ρέι του έδωσε το χέρι της μια φορά, κάνοντας τη Ρέι να νιώσει τη σύγκρουση μέσα του. Ταυτόχρονα, ο Ρεν κατάλαβε πως οι γονείς της Ρέι ήταν έμποροι σκουπιδιών που δεν είχαν καμία σχέση με τη γαλαξιακή ιστορία που εκτυλισσόταν. Τελικά, η Ρέι έφτασε στο Σουπρέμασι σε μια προσπάθεια να τον απολυτρώσει, όμως ο Ρεν την συνέλαβε και τη μετέφερε στο Σνόουκ.

Το πεπρωμένο εκπληρώθηκε

«Άξιε μαθητή μου, γιε του σκότους, φυσικέ κληρονόμε του Άρχοντα Βέιντερ. Όπου υπήρξε σύγκρουση, τώρα αισθάνομαι αποφασιστικότητα, όπου υπήρχε αδυναμία, δύναμη. Ολοκλήρωσε την εκπαίδευση σου και εκπλήρωσε το πεπρωμένο σου!»
— Οι τελευταίες λέξεις του Σνόουκ στο Κάιλο Ρεν
Death of Snoke

Ο Ρεν σκότωσε και σφετερίστηκε τη θέση του Ανώτατου Ηγέτη απο το δάσκαλο του.

Τα συναισθήματα του Ρεν ήταν εντελώς ανοιχτά στη Ρέι, η οποία μπορούσε να αισθανθεί ότι η σύγκρουσή του είχε χειροτερέψει απο τότε που σκότωσε τον πατέρα του. Προσκολλημένη στο καλό που αισθανόταν μέσα στο πολεμιστή της σκοτεινής πλευράς, του αποκάλυψε τη πεποίθηση της στο όραμα που είδε όταν ακούμπησαν τα χέρια τους μέσω της δύναμης.

Αφού ο Σνόουκ τη βασάνισε για να μάθει τη τοποθεσία του Σκαϊγουόκερ, ο Κάιλο σκότωσε το δάσκαλο του, μετακινώντας το φωτόσπαθο της Ρέι στη μέση του, διχοτομώντας τον, αφού πρώτα τον είχε κάνει να πιστεύει πως θα σκότωνε τη Ρέι. Σύντομα, οι Πραιτοριανοί Φρουροί του Σνόουκ επιτέθηκαν στο Ρεν και στη Ρέι, οι οποίοι γρήγορα τους αντιμετώπισαν μαζί. Με τους φρουρούς νεκρούς, ο Ρεν για άλλη μια φορά είπε στη Ρέι να συμμαχήσει μαζί του, αποκαλύπτοντας της την αλήθεια για τους γονείς της. Όπως και στη Βάση Στάρκιλερ, η Ρέι αρνήθηκε και πήγε να τραβήξει το φωτόσπαθο της απο εκείνον χρησιμοποιώντας τη δύναμη, κάνοντας το Κάιλο να τραβήξει και εκείνος το φωτόσπαθο. Ενώ το όπλο αιωρούνταν στη μέση, διαλύθηκε και το κρουστικό κύμα τους έκανε να χάσουν τις αισθήσεις τους, καθώς το Ράντους έκοψε το Σουπρέμασι στα δύο με ένα άλμα προς το υπερδιάστημα.
ReyKyloVsGuards

Αφού πρόδωσε το δάσκαλο του, ο Ρεν με τη βοήθεια της Ρέι σκότωσε όλη τη Πραιτοριανή Φρουρά.

Η Ρέι είχε διαφύγει απο τη μισο-κατεστραμένη ναυαρχίδα και ο Ρεν ήταν ακόμη λιπόθυμος όταν ο Χαξ έφτασε στο δωμάτιο του θρόνου. Ο Χαξ το βρήκε αυτό σαν ευκαιρία να απαλλαχθεί απο τον αντίζηλο του, όμως ο Ρεν συνήλθε προτού ο στρατηγός προλάβει να χρησιμοποιήσει το όπλο του. Συνειδητοποιώντας πως η Ρέι ξύπνησε πρώτη, αναρωτήθηκε αν του χάρισε τη ζωή επειδή νοιαζόταν για εκείνον—μια κίνηση την οποία θεωρούσε ως μια συναισθηματική, ανόητη απόφαση που θα οδηγούσε στην καταστροφή της. Ο Ρεν είπε ψευδώς στο Χαξ ότι η Ρέι σκότωσε το Σνόουκ και τους φύλακες του, προτού οικειοποιηθεί την εξουσία του πρώην δασκάλου του. Ο Χαξ αρνήθηκε να αφήσει το Ρεν να διατάξει τους στρατιώτες του, προτρέποντας το φονιά των Τζεντάι να του σφίξει το λαιμό με τη δύναμη μέχρι να τον δεχτεί ως Ανώτατο Ηγέτη. Με τη κυριαρχία του βέβαιη, ο Ρεν διάταξε όλες τις δυνάμεις του Πρώτου Τάγματος να μεταφερθούν στο πλανήτη Κρέιτ για να εξοντώσουν να απομεινάρια της Αντίστασης.

Ο Ανώτατος Ηγέτης Κάιλο Ρεν

Μάχη του Κρέιτ

«Στείλε όλες μας τις δυνάμεις κάτω στη βάση της Αντίστασης. Ας το τελειώσουμε.»
— Ο Κάιλο Ρεν στο Στρατηγό Άρμιτεϊτζ Χαξ

Κοιτώντας ψηλά απο το διοικητικό του σκάφος, ο Ρεν επίβλεψε την ανάπτυξη των AT-ATAT-M6 και AT-ST στην αλμυρή επιφάνεια του Κρέιτ, τα οποία συγκεντρώθηκαν έπειτα απο ότι απέμεινε απο το Σουπρέμασι. Παρευλαύνοντας μπροστά, ο Ρεν τοποθέτησε τους στρατιώτες του απέναντι απο μια εγκαταλελειμμένη βάση των επαναστατών, στην οποία είχε κρυφτεί η Αντίσταση. Όταν το Πρώτο Τάγμα συνάντησε μια μεγάλη πόρτα η οποία αποτελούσε ασπίδα για το κτήριο, ο Ρεν αυτή τη φορά ανέπτυξε ένα πολιορκητικό κανόνι σουπερλέιζερ, το οποίο ήταν μια μικρογραφία του Άστρου του Θανάτου. Ως απάντηση, η Αντίσταση ανέπτυξε διάφορα σκι σπίντερ, μια εντελώς μάταιη προσπάθεια να σταματήσει το κανόνι. Ενώ η Αντίσταση προσπαθούσε να σταματήσει τη πρόοδο του Πρώτου Τάγματος, ο Τσουμπάκα και η Ρέι μπήκαν στη συμπλοκή με το Μιλένιουμ Φάλκον και ο Κάιλο, εξοργισμένος, έστειλε όλα τα παρόντα μαχητικά TIE να καταστρέψουν το παλιό σκάφος του πατέρα του.

Προσωπικότητα και χαρακτηριστικά

«Ναι. Αυτό είναι. Έχεις πάρα πολύ απο τη καρδιά του πατέρα σου μέσα σου, νεαρέ Σόλο.»
«
Σκότωσα το Χαν Σόλο. Όταν ήρθε η στιγμή δεν δίστασα.»
«Και κοίτα τον εαυτό σου. Η πράξη αυτή έσπασε το πνεύμα σου στα δυο.
»
— Ο Σνόουκ και ο Κάιλο Ρεν
Kylo Ren Vader Helmet Chamber

Ο Ρεν κράτησε το κράνος του Βέιντερ σαν υπενθύμιση της δύναμης και της αδυναμίας της σκοτεινής πλευράς.

Ο Κάιλο Ρεν ήταν η προσωποποίηση της εσωτερικής σύγκρουσης. Ο σκοτεινός πολεμιστής, στου οποίου το αίμα κυλούσε η παρακαταθήκη κάποιων απο τους ισχυρότερους Τζεντάι και Σιθ στη γαλαξιακή ιστορία, αντιπροσώσευε ένα κεντρικό σημείο μεταξύ της φωτεινής και της σκοτεινής πλευράς της δύναμης, μιας ισορροπίας που τον έβαλε στο στόχαστρο του Σνόουκ ώστε οι δυνάμεις του Ρεν να χρησιμοποιηθούν για να επεκταθούν οι φιλοδοξίες του Πρώτου Τάγματος. Η πτώση του στη σκοτεινή πλευρά κατέστειλε το αγόρι που είχε ονομαστεί κάποτε Μπεν Σόλο, ένα όνομα που ο Ανώτατος Ηγέτης Σνόουκ που απαιτούσε να μην ακούγεται ποτέ στο Πρώτο Τάγμα.

«Τα σωθικά μου σκίζονται. Θέλω να ελευθερωθώ απο αυτό το πόνο. Και ξέρω τι πρέπει να κάνω, αλλά δεν ξέρω αν έχω τη δύναμη να το κάνω.»
— Ο Κάιλο Ρεν στο Χαν Σόλο λίγο πριν τον σκοτώσει

Ακόμη και πριν τη πτώση του, ωστόσο, ο νεαρός Σόλο είχε βαθιές ανασφάλειες που πήγαζαν απο τη παραμέληση του Χαν Σόλο και της Λέια Οργκάνα στο μεγάλωμα του. Πίστευε επίσης ότι οι γονείς του τον θεωρούσαν διαταραγμένο, έχοντας ακούσει τις συνομιλίες τους για τον ίδιο και την αντιληπτή έλλειψη ελέγχου των έμφυτων ικανοτήτων του στη δύναμη όταν ήταν παιδί. Ως αποτέλεσμα, ερμήνευσε την απόφαση της μητέρας του να τον στείλει μακριά για να εκπαιδευτεί στους τρόπους των Τζεντάι ως ένα μέσο για να τον εγκαταλείψει. Παρά τα αισθήματα εγκατάλειψης, ο Ρεν δεν μισούσε τους γονείς του. Παρόλο που η πράξη της πατροκτονίας, ο Ρεν αργότερα αποκάλυψε στη Ρέι πως δεν ήταν μίσος αυτό που τον έκανε να δώσει το χαριστικό χτύπημα στο γηραιότερο Σόλο. Αν και αγωνίστηκε ενάντια στη συνείδησή του για να πάρει τη ζωή του πατέρα του, δεν μπόρεσε να διαπράξει μητροκτονία.

Masked Kylo Ren

Ο Ρεν φορούσε μάσκα ώστε να κάνει τον εαυτό του να μοιάζει περισσότερο τρομακτικός στους εχθρούς του καθώς και στους συμμάχους του.

Ως Κάιλο Ρεν, προσπάθησε να θάψει το παρελθόν του, αν και οι επώδυνες εμπειρίες και τα οδυνηρά συναισθήματα απο τα νεανικά του χρόνια ήταν παρ' όλα αυτά κάτι που σκεφτόταν για να ενισχύσει τη δύναμη του. Τελικά, ευχόταν να κατασκευάσει μια ανοσία στη φωτεινή πλευρά και να επιτύχει εκεί που θεωρούσε πως απέτυχε ο Νταρθ Βέιντερ. Αν και σκόπευε να συμμορφωθεί πλήρως με τις διδασκαλίες της σκοτεινής πλευράς, είχε τελικά επιφυλάξεις σε ό, τι θεωρούσε περιττές απώλειες, όπως αποδείχθηκε απο την ομιλία του εναντίον της προγραμματισμένης επίδειξης της ισχύος της Βάσης Στάρκιλερ στο σύστημα Χόσνιαν. Ωστόσο με το Χαξ και το Σνόουκ να συμφωνούν, τελικά η επίθεση πραγματοποιήθηκε. Μετά τη Μάχη της Βάσης Στάρκιλερ, ο σκεφτόταν τη μονομαχία του με τη Ρέι και πως τον θεωρούσε "τέρας". Μέχρι τότε και ο ίδιος θεωρούσε τον εαυτό του τέρας.

Όπως και ο Βέιντερ πριν απο εκείνον, έτσι και ο Ρεν πίστευε πως ήταν η μοίρα του να διοικεί τα πιο αδύναμα όντα του γαλαξία. Έβλεπε σαν ίνδαλμα το παππού του, όμως μόνο το σκοτάδι του Νταρθ Βέιντερ-όχι το φως του Άνακιν Σκαϊγουόκερ. Για το Ρεν και τον Ανώτατο Ηγέτη δεν ήταν η κακή στρατηγική ή η αλαζονεία που προκάλεσε τη πτώση της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας, αλλά η συναισθηματικότητα που ο Βέιντερ είχε για το γιο του, Λουκ Σκαϊγουόκερ

Δυνάμεις και ικανότητες

Kylo Stops

Ο Ρεν ήταν ένας ισχυρός χρήστης της σκοτεινής πλευράς και είχε μεγάλες ικανότητες στις τηλεκινητικές δυνάμεις.

«Ο ισχυρός Κάιλο Ρεν. Όταν σε βρήκα είδα ό,τι όλοι οι δάσκαλοι λαχταρούν να δουν: ακατέργαστη, άκαμπτη δύναμη. Και πέρα απο αυτό, κάτι πραγματικά ξεχωριστό-Το δυναμικό της οικογένειάς σου. Ένας νέος Βέιντερ.»
— Ο Σνόουκ στο Κάιλο Ρεν

Στο Κάιλο Ρεν ανατέθηκε το να καταστρέψει οτιδήποτε είχε απομείνει απο τους Τζεντάι, συμπεριλαμβανομένου του θείου του, Λουκ Σκαϊγουόκερ, του οποίου η προσπάθεια να ξαναχτίσει το τάγμα των Τζεντάι εμποδίστηκε όταν ο Ρεν πρόδωσε αυτόν και τους άλλους μαθητές Τζεντάι. Ο Ρεν ήθελε να γίνει όσο ισχυρός ήταν ο Νταρθ Βέιντερ, ο οποίος ξεκίνησε την εξάλειψη των Τζεντάι στο τέλος του Πολέμου των Κλώνων, αλλά φοβόταν ότι δεν θα ήταν τόσο ισχυρός όσο ο Άρχοντας Σιθ. Παρόλα που η δύναμη του δεν ήταν τόσο υψηλή όσο του παππού του, οι ικανότητες του Ρεν του έδιναν ισχυρές ικανότητες στη δύναμη και στη μάχη. Η σκοτεινή πλευρά που έρεε μέσα του τον έκαναν μια σχεδόν ασταμάτητη δύναμη και ήταν ένας ισχυρός χρήστης τηλεκινητικών επιθέσεων και αμυνών και μπορούσε τηλεπαθητικά να εισβάλει στα μυαλά των φυλακισμένων του και να τους βασανίσει ψυχολογικά για να αποκαλύψει παρακρατημένες πληροφορίες. Η τηλεκίνηση του ήταν τόσο καλή που μπορούσε να κοκαλώνει τον αντίπαλο του στη μάχη.

Ο Ρεν, ο οποίος τραβούσε απο τις διδασκαλίες της φωτεινής και σκοτεινής πλευράς για να ενισχύσει τη δύναμη του, ήταν επιδέξιος στη μάχη με φωτόσπαθα. Η καταστροφή της νέας γενιάς Τζεντάι του Λουκ Σκαϊγουόκερ του απέδωσε το προσωνύμιο «Φονιάς των Τζεντάι» ανάμεσα στις τάξεις του Πρώτου Τάγματος και οι δεξιότητές του με το φωτόσπαθο ήταν αυτό που τελικά απέτρεψε την τέχνη της μάχης με φωτόσπαθα απο την επιστροφή σε προεξοχή καθώς εξάλειψε τα υπολείμματα των Τζεντάι. Οι ικανότητες του στο να χτίζει φωτόσπαθα ήταν περιορισμένη, ωστόσο ο σχεδιασμός και τα ακατέργαστα συστατικά του ασταθούς όπλου του αντανακλούσαν την έλλειψη εμπειρίας στην κατασκευή του αρχαίου όπλου. Παρόλο που ήταν σοβαρά τραυματισμένος απο το χτύπημα του Τσουμπάκα επέδειξε μια ικανότητα σε μια ακροβατική και επιθετική μορφή της μάχης με φωτόσπαθο στη μονομαχία του με το Φιν, ένα πρώην στόρμτρουπερ. Παρά τις ικανότητες του με το φωτόσπαθο τελικά νικήθηκε απο τη Ρέι, της οποίας η ζωή ως ρακοσυλλέκτρια στο Τζακού της είχε δώσει ικανότητες επιβίωσης και μπόρεσε να δεχτεί τη φωτεινή πλευρά κατά τη διάρκεια της μάχης της με το πληγωμένο σκοτεινό ιππότη.