FANDOM

«Θα κάνουν καλά τη δουλεία τους. Το εγγυώμαι.»
Τζάνγκο Φεττ

Οι κλώνοι στρατιώτες ήταν άρτια εκπαιδευμένοι στρατιώτες του Μεγάλου Στρατού της Δημοκρατίας, δηλαδή οι ένοπλες δυνάμεις της Γαλαξιακής Δημοκρατίας. Γεννημένοι απο το γενετικό πρότυπο του κυνηγού επικυρηγμένων Τζάνγκο Φετ, οι κλώνοι στρατιώτες εκπροσωπούσαν τη τελευταία εξέλιξη στους γαλαξιακούς πολέμους, κυρίως λόγω της υπεροχής τους επί των ανδροειδών μάχης. Η επίσημη παρουσίαση τους ως η νέα στρατιωτική δύναμη της Δημοκρατίας συνέπεσε με το ξέσπασμα ενός γαλαξιακού πολέμου, όταν διάφορα μέλη της Δημοκρατίας αποκόπηκαν από τη γαλαξιακή κυβέρνηση για να σχηματίσουν την αποσχισθείσα οργάνωση που έγινε γνωστή ως η Συνομοσπονδία των Ανεξάρτητων Συστημάτων. Η επακόλουθη σύγκρουση, ο Πόλεμος των Κλώνων, απέκτησε την ονομασία του απο τους κλώνους που έκαναν το ντεμπούτο τους στον πρώτο πόλεμο πλήρους κλίμακας απο την ίδρυση της Δημοκρατίας.

Για τρία χρόνια, οι κλώνοι στρατιώτες πολέμησαν υπό την ηγεσία των Τζεντάι καθώς υπερασπίζονταν τη Δημοκρατία απο τις Αποσχιστικές δυνάμεις. Παρόλο που οι κλώνοι επανειλημμένα αποδείκνυαν την πίστη τους στους Τζεντάι και στη Δημοκρατία, συχνά με το να αυτοθυσιάζονται στο Πόλεμο των Κλώνων, στη πραγματικότητα ήταν μυστικό όπλο των Σιθ—ένα τάγμα απο εξασκούντες της σκοτεινής πλευράς που συνωμοτούσαν για να κατακτήσουν τον γαλαξία. Παρά τις προσπάθειές τους για να σώσουν τη Δημοκρατία, οι κλώνοι στρατιώτες είχαν έναν καθοριστικό ρόλο στον αφανισμό του Τάγματος των Τζεντάι και στην άνοδο της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας, που ελεγχόταν απο τους Σιθ. Οι κλώνοι στρατιώτες που υπηρετούσαν τη Δημοκρατία, έγιναν γνωστοί ως οι Αυτοκρατορικοί Στόρμτρουπερς, επιβάλλοντας την εξουσία του Αυτοκράτορα Πάλπατιν κατά τα πρώτα χρόνια του νέου αυτού τάγματος. Ως αποτέλεσμα της ταχείας διαδικασίας γήρανσης τους, οι κλώνοι τελικά παροπλίστηκαν και αντικαταστάθηκαν από νεοσύλλεκτους αρκετά χρόνια πριν απο τη Μάχη του Γιάβιν.

Οι κλώνοι στρατιώτες μνημονεύονταν—λεπτομερώς απο τους στρατιωτικούς αξιωματικούς της Αυτοκρατορίας—για τον ρόλο τους στον σχηματισμό της Αυτοκρατορίας και για τη φήμη τους σαν στρατιώτες.

Ιστορία

«Πολέμησα δίπλα στους κλώνους κάποτε, αλλά τώρα ξέρω ότι είναι απλώς μηχάνημα. Λίγο καλύτερα απο τα ανδροειδή. Είναι υποχρεωμένοι να υπακούσουν το προγραμματισμό τους. »
— Ο Φέρεν Μπαρ για τους κλώνους στρατιώτες
Young clones training

Χρησιμοποιώντας το γενετικό πρότυπο του Τζάνγκο Φετ, οι Καμίνοαν δημιούργησαν ένα στρατό απο κλώνους στρατιώτες.

Πριν απο την Εισβολή στο Νεμπού, ο δάσκαλος Τζεντάι Σάιφο-Ντέας έφτασε στο συμπέρασμα ότι ο γαλαξίας θα βυθιζόταν σε έναν πόλεμο. Οπότε άρχισε να υποστηρίζει τη δημιουργία ενός στρατού για να διασφαλίσει την ασφάλεια της Γαλαξιακής Δημοκρατίας, αλλά οι απόψεις του τελικά απορρίφθηκαν από τους υπόλοιπους Τζεντάι και διώχθηκε απο το Συμβούλιο των Τζεντάι. Απτόητος απο την έλλειψη υποστήριξης που του έδειξαν οι άλλοι Τζεντάι, ο Σάιφο-Ντέας επικοινώνησε στα κρυφά με τους Καμίνοαν—ένα είδος ειδικό στη κλωνοποίηση, που ζούσε στον πλανήτη Καμίνο. Δρώντας χωρίς εξουσιοδότηση απο το Συμβούλιο των Τζεντάι ή την Γαλαξιακή Γερουσία, ο Σάιφο-Ντέας ανέθεσε στους Καμίνοαν τη δημιουργία ενός στρατού κλώνων στρατιωτών για τη Δημοκρατία.

Λίγο αργότερα, ο Σάιφο-Ντέας σκοτώθηκε απο το Συνδικάτο Πάικ κατ 'εντολή των Σιθ με αποτέλεσμα να αναλάβουν οι Σιθ το πρόγραμμα των κλώνων στρατιωτών. Ο Νταρθ Ταϊράνους, που ήταν ο μαθητής του Άρχοντα Σιθ Νταρθ Σίντιους, επιστράτευσε το κυνηγό επικηρυγμένων Τζάνγκο Φετ, για να γίνει το γενετικό πρότυπο του στρατού των κλώνων. Διάφορες τροποποιήσεις έγιναν στα γονίδια του Φετ ώστε οι κλώνοι να μεγαλώνουν γρηγορότερα και να είναι πιο επιρρεπείς στο να ακολουθούν διαταγές. Οι Καμίνοαν κατέφυγαν σε επιτάχυνση της ανάπτυξης προκειμένου να δημιουργηθούν ώριμοι κλώνοι στο μισό του χρόνου που θα χρειαζόταν για ένα φυσιολογικό άνθρωπο να φθάσει στην ωριμότητα. Η γενετική δομή του Φετ τροποποιήθηκε περαιτέρω για να κάνει τους κλώνους λιγότερο ανεξάρτητους και πιο υπάκουους απο το πρότυπο τους. Παρόλα αυτά, οι κλώνοι σχεδιάστηκαν να έχουν δημιουργική σκέψη, κάνοντας τους ανώτερους απο τα ανδροειδή (τουλάχιστον σύμφωνα με τον πρωθυπουργό του Καμίνο, Λάμα Σου). Απο τα πλήθη των κλώνων, ο Φετ ζήτησε έναν αναλλοίωτο κλώνο, ώστε να υιοθετήσει το αγόρι σαν παιδί του.

Αν και οι Καμίνοαν πίστευαν πως ο στρατός είχε ως στόχο να υπηρετεί τη Δημοκρατία, οι Σιθ στόχευαν να χρησιμοποιήσουν τους κλώνους στρατιώτες ως το μυστικό τους όπλο ενάντια στο Τάγμα των Τζεντάι. Ο πραγματικός σκοπός των κλώνων ήταν να εξοντώσουν τους Τζεντάι και γι'αυτό έβαλαν ένα ειδικό πρόγραμμα σε κάθε κλώνο στο τρίτο στάδιο της ανάπτυξης του. Επίσημα τα προγράμματα αυτά θα έκαναν τους κλώνους λιγότερο επιθετικούς και ανεξάρτητους απο τον Τζάνγκο Φετ. Το πρόγραμμα αυτό δημιουργήθηκε για να αναγκάσει τους κλώνους στρατιώτες να ακολουθήσουν τη διαταγή 66—ένα μυστικό πρωτόκολλο που ενέκρινε την εξόντωση του Τάγματος των Τζεντάι.

Όλοι οι κλώνοι είχαν ένα αριθμητικό όνομα που βρισκόταν στο αρχείο κάθε κλώνου στη βάση δεδομένων της Δημοκρατίας. Το κάθε αρχείο περιείχε την ονομασία, το βαθμό και τη συνολική καταγραφή των υπηρεσιών, καθώς και κάθε εξειδικευμένη κατάρτιση και τις μονάδες που ήταν εκπαιδευμένες σε αυτή.

Clones training

Οι Καμίνοαν τροποποίησαν το γενετικό πρότυπο του Φετ, κάνοντας τους κλώνους να γερνούν στο διπλάσιο χρόνο απο τους κανονικούς ανθρώπους.

Δέκα χρόνια πέρασαν απο τότε που ο Σάιφο-Ντέας ανέθεσε τη δημιουργία ενός στρατού κλώνων και οι πρώτοι 200.000 ήταν έτοιμοι με άλλο ένα εκατομμύριο σε εξέλιξη. Περίπου την ίδια περίοδο, ο Τζεντάι Όμπι-Ουάν Κενόμπι ανακάλυψε την ύπαρξη του στρατού κλώνων στο Καμίνο και ενημέρωσε το Συμβούλιο των Τζεντάι. Μέχρι τότε ο γαλαξίας ήταν στα πρόθυρα εμφυλίου πολέμου μεταξύ της Δημοκρατίας και του Αποσχιστικού Κινήματος, που τελικά έγινε η Συνομοσπονδία των Ανεξάρτητων Συστημάτων. Αφού οι Τζεντάι δεν είχαν το επαρκές ανθρώπινο δυναμικό για να φρουρεί τη Δημοκρατία στο σύνολο της, η Γερουσία αποφάσισε να παραχωρήσει επείγουσα εξουσία στο εκτελεστικό σκέλος. Ως αποτέλεσμα, οι κλώνοι στρατιώτες επίσημα οργανώθηκαν στον Μέγα Στρατό της Δημοκρατίας απο τον Ανώτατο Καγκελάριο Πάλπατιν—τον εκλεγμένο αρχηγό της Γερουσίας, ο οποίος στην πραγματικότητα ήταν ο σκοτεινός άρχοντας των Σιθ Νταρθ Σίντιους.

Ο Πόλεμος των Κλώνων

«Ποιο είναι το νόημα σε όλο αυτό; Εννοώ, γιατί γίνεται;»
«Δε ξέρω κύριε. Δε νομίζω πως ξέρει κανείς. Όμως ξέρω ότι κάποια ημέρα, ο πόλεμος θα τελειώσει.»
«Και τότε τι; Είμαστε στρατιώτες. Τι θα απογίνουμε εμείς;
»
— Οι κλώνοι στρατιώτες Ρεξ και Φάιβς, σχετικά με τη στρατιωτική τους θητεία στη Δημοκρατία
Clone Army Charge

Οι κλώνοι στρατιώτες κάνοντας το ντεμπούτο τους στη Μάχη του Τζεονόσις υπό την ηγεσία των Τζεντάι.

Οι κλώνοι στρατιώτες παρατάχθηκαν σε μάχη για πρώτη φορά στον πλανήτη Τζεονόσις. Υπό τις διαταγές των Τζεντάι, ο Μέγας Στρατός της Δημοκρατίας ανάγκασε τον Αυτονομιστικό στρατό ανδροειδών σε πλήρη υποχώρηση και κατά συνέπεια νίκησε τη πρώτη μάχη του Πολέμου των Κλώνων. Στον απόηχο της νίκης της Δημοκρατίας στο Τζεονόσις, ο Κόμης Ντούκου —ένας πρώην δάσκαλος Τζεντάι, που μετονομάστηκε σε Νταρθ Ταϊράνους— κινητοποιούσε όλο και περισσότερα διαφωνούντα αστρικά συστήματα, εντάσσοντας τα στη Συνομοσπονδία και διχάζοντας περαιτέρω τη Δημοκρατία. Ως αποτέλεσμα, οι κλώνοι στρατιώτες αναγκάστηκαν να πολεμούν σε όλα τα μέτωπα του πολέμου που υπήρχαν στο γαλαξία.

Καθ' όλη τη διάρκεια της σύγκρουσης οι κλώνοι στρατιώτες συνεχώς έδειχναν ακραία αφοσίωση στη Γαλαξιακή Δημοκρατία, ιδιαίτερα στους Τζεντάι Στρατηγούς τους και στον Ανώτατο Καγκελάριο. Ωστόσο, ενώ οι κλώνοι ήταν δημιουργημένοι να είναι απολύτως υπάκουοι, κάθε κλώνος ανέπτυξε τη δική του μοναδική ταυτότητα. Η διάκριση μεταξύ των κλώνων ποίκιλλε απο τα πιστές μονάδες, όπως ο Διοικητής CC-2224 και ο Λοχαγός CT-7567, μέχρι τους κλώνους που δεν ήταν πιστοί και δεσμευμένοι με το σκοπό της Δημοκρατίας. Ένας κλώνος στρατιώτης λοχίας, «Σλικ», συλλήφθηκε απο το Μεγάλο Στρατό ως Αυτονομιστικός πράκτορας και κωλυσιεργός· παραπλανημένος απο το ρόλο του σαν κλώνος, πρόδωσε τη Δημοκρατία όταν χρηματίστηκε απο τους Αυτονομιστές. Άλλος ένας κλώνος στρατιώτης παρουσίασε παρεκκλίνουσα συμπεριφορά με το να αυτομολήσει απο τη Δημοκρατία και να γίνει αγρότης με το όνομα «Κατ Λόκουεϊν». Ως επί το πλείστον, οι κλώνοι βρήκαν υπερηφάνεια για το σκοπό τους ως στρατιώτες και πολλοί συνέχισαν να θυσιάζουν τη ζωή τους για τη Δημοκρατία.

Αργότερα στο πόλεμο, η Διαταγή 66 σχεδόν ανακαλύφθηκε απο τους Τζεντάι. Ο CT-5385, ένας κλώνος στρατιώτης της 501ης Λεγεώνας, έγινε διανοητικά ασταθής όταν το βιο-τσιπ του δυσλειτούργησε κατά τη διάρκεια της Μάχης του Ρίνγκο Βίντα, κάνοντας τον να σκοτώσει τη Στρατηγό Τζεντάι Τίπλαρ. Η πρόωρη εκτέλεση της Διαταγής 66 είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει μια έρευνα απο τη Δημοκρατία, τους Τζεντάι και τους Καμίνοαν. Οι Σιθ επίσης ενδιαφέρθηκαν για το θέμα, με το Κόμη Ντούκου- τον οποίο ο Λάμα Σου και η Νάλα Σε γνώριζαν μόνο ως «Ταϊράνους», ο μυστικός τους ευεργέτης- έδωσε οδηγίες στους Καμίνοαν για να αποτρέψουν τους Τζεντάι από την ανακάλυψη του πραγματικού σκοπού των βιο-τσιπ. Ο Ντούκου ήταν ενοχλημένος απο το βαθμό της ατομικότητας που εμφάνιζαν οι κλώνοι παρά την ψυχολογική τους ρύθμιση· η Νάλα Σε θεωρούσε ότι οι Τζεντάι ήταν υπεύθυνοι για την ενθάρρυνση μεγαλύτερης δημιουργικής σκέψης στους κλώνους. Όμως, ήταν σίγουρη πως, με την εξαίρεση του χαλασμένου βιο-τσιπ του CT-5385, τα υπόλοιπα βιο-τσιπ θα λειτουργούσαν σύμφωνα με το σχεδιασμό τους.

Κατά την έρευνα, ο στρατιώτης ΑΡΚ, CT-5555 έγινε όλο και περισσότερο πεπεισμένος πως το βιο-τσιπ ήταν μέρος μια συνωμοσίας ενάντια στη Δημοκρατία και στους Τζεντάι. Κόντρα στις συμβουλές της Νάλα Σε, του επετράπη να επικαλεστεί τη περίπτωσή του στο Καγκελάριο Πάλπατιν. Ωστόσο, η συνάντηση τους άφησε το CT-5555 με το συμπέρασμα ότι ο Πάλπατιν ήταν μπλεγμένος στη συνωμοσία αν και δεν γνώριζε σε ποιο βαθμό. Η δασκάλα Τζεντάι Σάακ Τι είδε τη προσπάθεια του CT-5555 να φονεύσει το Καγκελάριο και κατάφερε να τον σταματήσει. Σύντομα, μετά τη διαφυγή του απο την Μεγάλη Ιατρική Μονάδα της Δημοκρατίας, ο CT-5555 παγιδεύτηκε απο τους κλώνους στρατιώτες ταραχής της Φρουράς του Κόρισαντ και εκτελέστηκε απο το Διοικητή CC-1010. Η έρευνα τελείωσε με το ψευδές συμπέρασμα ότι το βιο-τσιπ του CT-5385 μολύνθηκε απο ένα σπάνιο παράσιτο του Ρίνγκο Βίντα και πως ο CT-5555 υπέκυψε στη τρέλα αφού αφαίρεσε το βιο-τσιπ στο Καμίνο.

41st Elite Corps

Καθώς ο πόλεμος συνεχιζόταν, η πανοπλία των κλώνων στρατιωτών αναβαθμίστηκε και προσαρμόστηκε με διακριτικά σχέδια χρωμάτων και σημάνσεων.

Λίγο προτού πεθάνουν, οι CT-5385 και CT-5555- οι οποίοι αφαίρεσαν τα βιο-τσιπ τους- περιέγραψαν τη Διαταγή 66 ως μια αποστολή που επανειλημμένα έβλεπαν στους εφιάλτες τους. Με τους θανάτους τους και την απομάκρυνση οποιωνδήποτε στοιχείων που θα μπορούσαν να προειδοποιήσουν τους Τζεντάι για τη Διαταγή 66, ο Καγκελάριος έπεισε το Συμβούλιο των Τζεντάι πως οι κλώνοι χρειάζονταν τα βιο-τσιπ.

Ο θάνατος του CT-5555 δεν εξασφάλισαν πλήρως τη μυστικότητα της Διαταγής 66, ωστόσο. Το Συμβούλιο των Τζεντάι άρχισε να ερευνά τις συγκεκριμένες περιστάσεις σχετικά με τον μυστήριο θάνατο του Σάιφο-Ντεας, τον ιδρυτή του στρατού των κλώνων. Ειδοποιημένος απο το ενδιαφέρον των Τζεντάι για το θέμα, ο Νταρθ Σίντιους ανέθεσε στον μαθητευόμενο του την ευθύνη να εξαλείψει τυχόν ανεξιχνίαστες λεπτομέρειες που θα μπορούσαν να συνδέσουν τους Σιθ με τη δημιουργία των κλώνων. Ο Νταρθ Ταϊράνους ταξίδεψε στο πλανήτη Όμπα Ντέια και σκότωσε τον Υπουργό Λομ Πάικ του Συνδικάτου Πάικ, όμως όχι προτού ο Πάικ αποκαλύψει στους Τζεντάι ότι ο Ταϊράνους και ο Ντούκου ήταν το ίδιο άτομο.
Σε άλλες γλώσσες