FANDOM

«Αυτή είναι μια ημέρα που θα μνημονεύεται για πολύ καιρό. Γιατί ήρθε το τέλος του Κενόμπι και σύντομα θα έρθει το τέλος της επανάστασης.»
Νταρθ Βέιντερ

Η Μάχη του Γιάβιν ήταν μια μεγάλη μάχη του Γαλαξιακού Εμφυλίου Πολέμου που οδήγησε στην καταστροφή του πρώτου Άστρου του Θανάτου και ήταν μια απο τις πρώτες μεγάλες νίκες της Επαναστατικής Συμμαχίας.

Εισαγωγή

«Οποιαδήποτε επίθεση που γίνει από τους επαναστάτες εναντίον αυτού του σταθμού θα είναι μια άχρηστη χειρονομία, ότι τεχνικά δεδομένα και αν έχουν πάρει.»
— Κόναν Μόττι

Μερικοί πράκτορες της Επαναστατικής Συμμαχίας έκλεψαν λεπτομερή σχέδια και τις προδιαγραφές σχεδιασμού για τον αυτοκρατορικό σταθμό μάχης γνωστό ως το Άστρο του Θανάτου και τα μετέδωσαν στην πριγκίπισσα Λέια Οργκάνα. Έπειτα αυτοκρατορικές δυνάμεις υπό τη διοίκηση του Νταρθ Βέιντερ αιχμαλώτισαν την πριγκίπισσα Λέια και το πλήρωμα του Τάντιβ 4.

Η Λέια μεταφέρθηκε στο Άστρο του Θανάτου απο τον Νταρθ Βέιντερ. Η πριγκίπισσα σώθηκε απο τον λαθρέμπορο Χαν Σόλο, τον δάσκαλο Τζεντάι Όμπι-Ουάν Κενόμπι και τον Λουκ Σκαϊγουόκερ. Το γκρουπ με τα σχέδια του Άστρου του Θανάτου κατέφυγε στην βάση των επαναστατών στο Γιάβιν 4, όπου τους ακολούθησε το Άστρο του Θανάτου.

Η Μάχη

Μια ανάλυση των σχεδίων που έφερε η πριγκίπισσα Λέια, εντόπισε μια αδυναμία στο σταθμό μάχης: μια μικρή θερμική εξάτμιση η οποία επέτρεπε την πρόσβαση σε ένα σημείο που θα μπορούσε να προκαλέσει μια αλυσιδωτή αντίδραση, καταστρέφοντας έτσι τον σταθμό μάχης.

Οι επαναστάτες πιλότοι ενημερώθηκαν απο τον Στρατηγό Τζαν Ντοντόνα σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθούσαν. Οι άμυνες του Άστρου του Θανάτου είχαν σχεδιαστεί για μια άμεση, μεγάλης κλίμακας επίθεση. Με τη χρήση μικρών μαχητικών, οι αντάρτες θα γλιστρούσαν μέσα από την κύρια άμυνα του Άστρου, κάνοντας ελιγμούς κάτω από ένα στενό όρυγμα που οδηγούσε στην εξάτμιση, και θα έριχναν τορπίλες πρωτονίων μέσα στη θυρίδα εξαγωγής.

Yavin dogfight

Αερομαχία μεταξύ των X-wings και των Μαχητικών TIE, πάνω απο την επιφάνεια του Άστρου του Θανάτου

Με το Άστρο του Θανάτου να πλησιάζει, τα Y-wing της Χρυσής Επιλαρχίας και τα X-wing της Κόκκινης Επιλαρχίας απεστάλησαν για να πραγματοποιήσουν το σχέδιο επίθεσης. Η Αυτοκρατορία έκανε χρήση των Μαχητικών TIE καταστρέφοντας τους με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα και αποτελεσματικότητα από ότι θα μπορούσαν τα πυροβόλα του σταθμού μάχης.

Κάποια στιγμή μέσα στην μάχη, ο αυτοκρατορικός αξιωματικός Τζουν Έντισον που ήταν επί του Άστρου του Θανάτου, εντόπισε την απειλή της στρατηγικής επίθεσης των ανταρτών, και προσπάθησε να προειδοποιήσει τους ανωτέρους του για τον κίνδυνο. Παρόλα αυτά, ο Μέγας Μοφφ Τάρκιν αγνόησε την προειδοποίηση και αρνήθηκε να εκκενώσει τον σταθμό μάχης.

Η πρώτη επίθεση πραγματοποιήθηκε απο τρία Y-wing της Χρυσής Επιλαρχίας. Με επικεφαλής τον Τζον Βάντερ, τα τρία σκάφη καταρρίφθηκαν από τον Νταρθ Βέιντερ. Ένα δεύτερο πέρασμα πραγματοποιήθηκε απο τρία X-wings της Κόκκινης Επιλαρχίας, υπό τον Κάρβεν Ντρέις. Ο Ντρεις επιχείρησε να ρίξει τορπίλες στο αδύναμο σημείο, όμως αστόχησε. Πριν καταρριφθεί απο τον Βέιντερ, διέταξε άλλη μια επίθεση.

Μετά την τελική εντολή του Κόκκινου Αρχηγού, ο Λουκ Σκαϊγουόκερ ηγήθηκε μιας τελικής προσπάθειας με τους Ουέτζ Αντίλλις και Μπιγκς Νταρκλάιτερ. Όρμησαν γρήγορα στον στόχο τους, με τον Βέιντερ και τους πιλότους του να τους ακολουθούν.

Ο Βέιντερ προκάλεσε ζημιά στο σκάφος του Αντίλλις και κατέρριψε εκείνο του Νταρκλάιτερ, όμως δυσκολεύτηκε με το σκάφος του Σκαϊγουόκερ. Ο Βέιντερ έμεινε έκπληκτος όταν καταρρίφθηκε ένα απο τα διπλανά του σκάφη. Ο Χαν Σόλο, που νόμιζαν πως είχε εγκαταλείψει τους επαναστάτες πριν ξεκινήσει η μάχη, απρόσμενα επέστρεψε για να βοηθήσει τον Λουκ Σκαϊγουόκερ.

Death Star explotion

Η έκρηξη του Άστρου του Θανάτου

Αφού η προσοχή τους αποσπάστηκε στιγμιαία, οι εναπομείναντες πιλότοι του Βέιντερ προσπάθησαν να τον βοηθήσουν, όμως κατά λάθος τράκαραν μαζί του και έστειλαν το σκάφος του μακριά, επιτρέποντας έτσι στον Λουκ Σκαϊγουόκερ να ρίξει τις βολές που θα κατέστρεφαν το Άστρο του Θανάτου.

Συνέχεια

«Σπουδαία βολή, μικρέ! Αυτή ήταν μια στο εκατομμύριο!»
— Χαν Σόλο

Ο Σκαϊγουόκερ, ο Σόλο και οι εναπομείναντες πιλότοι επέστρεψαν στο Γιάβιν, όπου πραγματοποιήθηκε μια τελετή εορτασμού και απένειμαν δυο μετάλλια στον Σκαϊγούοκερ και στον Σόλο, για την κατορθώματα τους στη διάσωση της επανάστασης. Ο Νταρθ Βέιντερ, ο μόνος αυτοκρατορικός που επιβίωσε, ανακτήθηκε απο το ενισχυμένο Μαχητικό TIE του, απο δυο αυτοκρατορικούς πιλότους.

Ο Θέιν Κιρέλ και διάφοροι άλλοι αυτοκρατορικοί που ήταν στην εγκαταλελειμμένη βάση των επαναστατών στο Νταντουίν, έχασαν την μετάδοση με τον Κόρισαντ όταν καταστράφηκε το Άστρο του Θανάτου. Ανεξακρίβωτες φήμες διαδόθηκαν στις τάξεις της Αυτοκρατορίας, σχετικά με την καταστροφή του υπερόπλου. Αρχικά, αυτές οι φήμες είχαν απορριφθεί ως αυτοκρατορική παγίδα για να βγάλουν τους επαναστάτες από τις κρυψώνες τους.

Η καταστροφή του Άστρου του Θανάτου προκάλεσε χάος στις αυτοκρατορικές τάξεις, που οδήγησε σε ηθελημένες παραλείψεις σχετικά με εσωτερικές έρευνες και σε ταχεία προαγωγή πολλών νέων αξιωματικών και υπαξιωματικών, για να αντικαταστήσουν εκείνους που βρίσκονταν πάνω στο Άστρο του Θανάτου.

Τελικά, οι επαναστάτες αποχώρησαν απο το σημείο της νίκης τους, για να αποφύγουν την Αυτοκρατορία. Προκειμένου να επωφεληθούν από την αδυναμία της Αυτοκρατορίας μετά την καταστροφή του Άστρου του Θανάτου, οι επαναστάτες πραγματοποίησαν δεκάδες επιδρομές ενάντια σε αυτοκρατορικούς στόχους, ώστε να αποδυναμώσουν την εκτεθειμένη Αυτοκρατορία. Επιπλέον, οι Λουκ Σκαϊγουόκερ, Χαν Σόλο και Λέια Οργκάνα επιτέθηκαν και κατέστρεψαν το μεγαλύτερο εργοστάσιο εξοπλισμών στο Σίμουν 1, κάνοντας σοβαρή ζημιά στην αυτοκρατορική στρατιωτική παραγωγή.

Also on FANDOM

Random Wiki