FANDOM

Battle of Jakku-0.jpg

Η Μάχη του Τζακού

Κατευθυνόμαστε προς μια μεγάλη αντιπαράθεση με τους επαναστάτες. Πολεμάμε απο μια μερίδα στόλου και αν η καταραμένη Επανάσταση θέλει να κατακτήσει τον τομέα, θα πρέπει να κάνει το ίδιο. Αυτό υπόσχεται να είναι η μεγαλύτερη μάχη από το Έντορ.
— Μέγας Μοφφ Ραντ

Η Μάχη του Τζακού ήταν η καθοριστική τελευταία μάχη της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας και η τελική μεγάλης κλίμακας μάχης του Γαλαξιακού Εμφυλίου Πολέμου, ένα χρόνο μετά τη Μάχη του Έντορ. Στη Μάχη του Τζακού οι εξαντλημένες δυνάμεις της Αυτοκρατορίας συγκρούστηκαν με τη Καινούργια Δημοκρατία.

Εισαγωγή

Εδώ έχουμε τον πλανήτη Τζακού - άχρηστος απο μόνος του όμως σύντομα θα μείνει στην ιστορία ως το μέρος που η Αυτοκρατορία νίκησε την Επανάσταση μια για πάντα.
— Ο Ραντ συζητώντας για την στρατηγική του

Κατά τη διάρκεια της Μάχης του Έντορ, η Γαλαξιακή Αυτοκρατορία αποδυναμώθηκε δραστικά όταν η Συμμαχία για την Επαναφορά της Δημοκρατίας τον επίφοβο σταθμό μάχης, που ήταν το δεύτερο Άστρο του Θανάτου. Πριν την καταστροφή του, ο Λουκ Σκαϊγουόκερ κατάφερε να απολυτρώσει τον πατέρα του Νταρθ Βέιντερ απο την σκοτεινή πλευρά. Ο Βέιντερ αφού ξαναέγινε ο Τζεντάι, Άνακιν Σκαϊγουόκερ, πέταξε τον Αυτοκράτορα στον πυρήνα του αντιδραστήρα, όπου και πέθανε. Οι επαναστάτες γιόρτασαν τη νίκη τους στο φεγγάρι του Έντορ, πιστεύοντας ότι ο αγώνας έχει κερδηθεί. Παρ 'όλα αυτά η Επανάσταση, η οποία είχε αναδιοργανωθεί σε μια κυβέρνηση γνωστή ως Καινούργια Δημοκρατία, θα εξακολουθούσε να ασχολείται με την αιματηρή μάχη ενάντια στις υπόλοιπες δυνάμεις της Αυτοκρατορίας κατά το έτος μετά την καταστροφή του σταθμού.

Μετά απο την ελευθέρωση του Κασίκ, ο Ναύαρχος Γκάλιους Ραξ έφερε το τελευταίο Σούπερ Άστρο Καταστροφέα, τον Ράβατζερ και σχεδόν όλο, αν όχι όλο τον αυτοκρατορικό στόλο στον Τζακού.

Η Μάχη

Η νίκη μας στον Έντορ ήταν μόνο η αρχή. Τώρα πάνω στον άγονο πλανήτη του Τζακού, θα σταθούμε ενάντια στη Γαλαξιακή Αυτοκρατορία.
— Στρατιώτης της Επανάστασης

Η Μάχη του Τζακού πραγματοποιήθηκε έναν χρόνο και τέσσερις ημέρες μετά απο τη Μάχη του Έντορ, μεταξύ των δυνάμεων της Καινούργιας Δημοκρατίας και της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας. Με τους επαναστάτες να στοχεύουν στη κατάκτηση ενός κρίσιμο τομέα του Γαλαξιακού Εμφυλίου Πολέμου και να πάρουν πληροφορίες για την αυτοκρατορική εγκατάσταση όπλων στον πλανήτη. Η Αυτοκρατορία κατάφερε να απορρίψει εύκολα την νίκη της επανάστασης και έστειλε τον εξαντλημένο της στρατό να πολεμήσει για τον έλεγχο του πλανήτη, σε μια μάχη που θα άλλαζε την πορεία του πολέμου. Λόγω των διαφόρων στρατιωτικών ηττών που η Αυτοκρατορία υπέστη σε όλο τον γαλαξία και με τον στρατό να βρίσκεται σε σημείο εξάντλησης, μόλις εγκαταστάθηκαν πλανήτη τον χρησίμευσαν ως σημείο συσπείρωσης για τις αποδυναμωμένες δυνάμεις τους.

Battle of Jakku chaos.jpg

Οι επαναστατικές δυνάμεις συγκρούονται με την Αυτοκρατορία στην επιφάνεια του Τζακού

Η μάχη σύντομα ξεκίνησε και τα πολεμικά πλοία της Καινούργιας Δημοκρατίας ξεκίνησαν μια έντονη επίθεση. Στη μάχη, το πλεονέκτημα της αυτοκρατορίας από την αρχή σύντομα μετατράπηκε σε άτακτη φυγή, με τους στρατιώτες της Καινούργιας Δημοκρατίας να επιτίθενται εναντίον των συμπυκνωμένων αυτοκρατορικών θέσεων από πολλές πλευρές ταυτόχρονα τόσο στο έδαφος όσο και στο διάστημα. Με τους αυτοκρατορικούς να μην έχουν πλέον τον πολεμικό πλεονέκτημα που είχε κάποτε στα χρόνια πριν τη Μάχη του Έντορ, οι λανθασμένες αποφάσεις της ηγεσίας απομάκρυναν τη νίκη για την Αυτοκρατορία. Η αυτοκρατορική καπετάνιος Σιένα Ρι του Ινφλίκτορ πρότεινε να διασπάσουν τις δυνάμεις τους για να τους χτυπήσουν απο περισσότερα σημεία, όμως στο πλοίο της μπήκαν στρατιώτες της επανάστασης. Η καπετάνιος προσπάθησε να προκαλέσει μια αυτοκαταστροφή του πλοίου της, όμως οι επαναστάτες είχαν απενεργοποιήσει τις βόμβες. Η μόνη επιλογή που σκέφτηκε ήταν να ρίξει το πλοίο πάνω στον πλανήτη. Έτσι, διέταξε την εκκένωση του πλοίου και το βύθισε στην επιφάνεια του Τζακού, στέλνοντας κρουστικά κύματα σε όλο τον έρημο πλανήτη. Πριν τη σύγκρουση ο Θέιν Κιρέλ κατάφερε να βγάλει την Σιένα Ρι απο το σκάφος και να την οδηγήσει στην φρουρά της Επανάστασης.

Η Αυτοκρατορία έχανε έδαφος και γι'αυτό τα αυτοκρατορικά σκάφη κατευθύνθηκαν στο ανώτερα τμήματα της ατμόσφαιρας, σφίγγοντας έτσι τον κλοιό τους και εξαπολύοντας μια φανατική άμυνα για να εμποδίσουν τη κατάκτηση του μυστικού κέντρου ερευνών απο την Καινούργια Δημοκρατία. Σε μια τελευταία προσπάθεια, τα σακατεμένα αυτοκρατορικά πλοία ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν τις ακτίνες έλξης για να παρασύρουν τα επαναστατικά σκάφη πάνω στα αμμώδη απόβλητα στην επιφάνεια του πλανήτη. Κατά την πρόσκρουση με την επιφάνεια, σχεδόν το σύνολο του πληθυσμού των πλοίων χάθηκε. Η μάχη έληξε σύντομα, με την υπογραφή μιας συνθήκης ειρήνης, της Γαλαξιακής Συμφωνίας. Παρ 'όλα αυτά, οι υποχωρούσες αυτοκρατορικές δυνάμεις τελικά κατάφεραν να καταστρέψουν την βάση ερευνών και την μονάδα όπλων τους πριν προχωρήσουν στις Άγνωστες Περιοχές.

Also on FANDOM

Random Wiki