FANDOM

«Το κάλυμμα της σκοτεινής πλευράς έπεσε. Ξεκίνησε ο Πόλεμος των Κλώνων.»
— Γιόντα

Η Μάχη του Τζενόσις, επίσης γνωστή ως Πρώτη Μάχη του Τζεονόσις, ήταν η πρώτη μάχη μεταξύ της Συνομοσπονδίας των Ανεξάρτητων Συστημάτων και της Γαλαξιακής Δημοκρατίας στη σύγκρουση που θα γινόταν γνωστή ως ο Πόλεμος των Κλώνων. Ήταν η πρώτη μάχη του Μέγα Στρατού της Δημοκρατίας. Επίσης στη μάχη σκοτώθηκε ο διαβόητος κυνηγός επικηρυγμένων Τζάνγκο Φεττ.

Η μάχη

Μια ομάδα 212 Τζεντάι συμπεριλαμβανομένων των Μέις Ουίντου, Κόλμαν Τρέβορ, Ιθ Κοθ, Κιτ Φίστο, Πλο Κουν, Ίβεν Πίελ, Σάακ Τι, Λουμινάρα Αντούλι, Αάυλα Σεκιούρα, Μπάρις Οφί και Κι-Άντι Μούντι είχαν την αποστολή να διασώσουν τον Όμπι-Ουάν Κενόμπι και να διερευνήσουν τις αναφορές περί φιλοπόλεμης διάθεσης των Αυτονομιστών στο Τζεονόσις απο το Υψηλό Συμβούλιο των Τζεντάι.

Ο Μιιμπούρ Γκάσκον συμμετείχε στο σχεδιασμό της στρατηγικής για τη μάχη και την επιθεώρηση του χάρτη για να παρέχει συμβουλές στις Δημοκρατικές δυνάμεις.

Μάχη στην αρένα

«Αυτό το πάρτι τελείωσε.»
— Μέις Ουίντου

Οι τρεις αιχμάλωτοι, Άνακιν Σκαϊγουόκερ, Πάντμε Αμιντάλα και Όμπι-Ουαν Κενόμπι κατάφεραν να αποτρέψουν τα πλάσματα που θα τους εξόντωναν για αρκετή ώρα μέχρι να εμφανιστεί η ομάδα κρούσης του Μέις Ουίντου. Παρόλα αυτά ο Κόμης Ντούκου απελευθέρωσε το στρατό ανδροειδών μάχης των Αυτονομιστών και μια βίαιη μάχη άρχισε στην αρένα.

Αν και λιγότεροι , οι Τζεντάι πολέμησαν μέχρι τέλους. Όσο οι Τζεντάι φανερωνόντουσαν σε όλη την αρένα, πολλοί Τζεονόσιανς λιποτάκτησαν.

Ήταν κατά τη διάρκεια της σκληρής μάχης που ακολούθησε όταν ο κυνηγός επικυρηγμένων Τζάνγκο Φεττ προσπάθησε να σκοτώσει τον φημισμένο Τζεντάι Μέις Ουίντου. Παρόλα αυτά, πάνω στη συμπλοκή ένα πελώριο ρικ ποδοπάτησε τον Φεττ και του έσπασε τον τζέτπακ. Αφού πυροβόλησε το ρικ, ο Τζάνγκο Φεττ είδε τον Μέις Ουίντου να έρχεται γρήγορα προς το μέρος του, όμως ο τζέτπακ του δεν λειτούργησε και ο Ουίντου τον αποκεφάλισε. Μετά απο λίγο το πεσμένο κράνος του βρέθηκε απο τον "γιό" του, Μπόμπα Φεττ. Εντωμεταξύ, τα ανδροειδή του Ντούκου είχαν το πάνω χέρι και ο Κόμης ζήτησε να σταματήσει η μάχη. Τους πρόσφερε την ευκαιρία να παραδοθούν, όμως ο Ουίντου αρνήθηκε, λέγοντας ότι οι Τζεντάι δεν θα γίνουν όμηροι για να τους ανταλλάξει ο Ντούκου. Τότε ο Ντούκου απολογητικά διέταξε τα ανδροειδή που τους είχαν περικυκλώσει να τους εξοντώσουν.

Αμέσως, τεράστια μαχητικά πλοία της Δημοκρατίας διείσδυσαν στην ανώτερη ατμόσφαιρα και παρέταξαν ένα στόλο από ελικόπτερα, μεταφέροντας χιλιάδες κλώνους στρατιώτες καθώς και τον Τζεντάι Στρατηγό, Γιόντα, στην επιφάνεια. Ο Γιόντα διέταξε τους κλώνους να δημιουργήσουν μια περίμετρο γύρω από τους επιζώντες. Καθώς έφευγαν, η κενή αρένα ήταν γεμάτη με κομμάτια ανδροειδών και η πρώτη μάχη του Πολέμου των Κλώνων ξεκινούσε.

Μάχη στην έρημο

Clone Army Charge

Οι Τζεντάι ηγούνται του νεοσυσταθέντα Μέγα Στρατού της Δημοκρατίας.

Αφού οι Τζεντάι διασώθηκαν, οι στρατοί μάχονταν ο ένας τον άλλο σε μια περίπλοκη σειρά από αντιπαραθέσεις σε διαφορετικά μέτωπα που ήταν ως επί το πλείστον μια χερσαία επίθεση. Ωστόσο, τα ελικόπτερα της Δημοκρατίας είχαν την κυριαρχία του αέρα σε ένα μεγάλο μέρος της μάχης, δίνοντας στον στρατό κλώνων το πάνω χέρι. Παρόλο που οι κλώνοι ήταν πολύ λιγότεροι απο τον στρατό των ανδροειδών, τα ανδροειδή ήταν πολύ εκτεθειμένα για τις επιθέσεις από τον αέρα που εξαπέλυαν τα Δημοκρατία ελικόπτερα. Τα θωρακισμένα πεζοπορικά AT-TE ήταν ισχυρά έναντι των ελαφριά τεθωρακισμένων αραχνένιων ανδροειδών που χειρίζονταν οι Αυτονομιστές, όμως ήταν ευάλωτα σε πυραύλους των ανδροειδών Χεϊλφάιαρ και των αντιαεροπορικών λέιζερ που ρίχνονταν. Τα ελικόπτερα της Δημοκρατίας είχαν ρόλο ζωτικής σημασίας απέναντι στα ανδροειδή Χεϊλφάιαρ, για να επιτρέψουν στα πεζοπορικά AT-TE να πάρουν το πάνω χέρι στο πεδίο της μάχης, παρόλο που τα Χεϊλφάιαρ μπορούσαν να ρίξουν τα ελικόπτερα.

Καταφέρνοντας να κάνουν τον στρατό ανδροειδών να υποχωρήσει, ο Γιόντα παρατήρησε πως ένα μεγάλο μέρος του Αυτονομιστικού στρατού γείωνε καινούργια ανδροειδή που συμμετείχαν στη μάχη. Τα ελαφρώς θωρακισμένα και ευάλωτα αστρόπλοια της Τεχνολογικής Ένωσης προσπάθησαν να ξεφύγουν, όμως πολλά απο αυτά αχρηστεύτηκαν στο πρώτο κύμα επίθεσης των ελικοπτέρων επίθεσης. Ο δάσκαλος Τζεντάι τώρα διέταξε το πυροβολικό να ρίξει όσα περισσότερα βαριά τεθωρακισμένα πλοία του πυρήνα μπορούσε, αφού το κάθε ένα περιείχε εκατομμύρια ανδροειδή μάχης και κατάφεραν να καταστρέψουν τουλάχιστον ένα απο αυτά.

Παρά την κατάκτηση της επιφάνειας του πλανήτη, οι δημοκρατικές δυνάμεις δεν έπιασαν την ηγεσία των Αυτονομιστών και με αυτό το τρόπο να ξεκινήσουν τον πόλεμο πριν καν ξεκινήσει, ενώ τα περισσότερα ανδροειδή της Συνομοσπονδίας και ο βαρύς εξοπλισμός μεταφέρθηκαν εκτός του πλανήτη.

Αντιμετωπίζοντας το Κόμη

«Δεν μπορώ να τα βάλω με τον Ντούκου μόνος μου! Σε χρειάζομαι! Αν τον πιάσουμε, θα μπορούμε να σταματήσουμε τον πόλεμο εδώ και τώρα! Έχουμε μια δουλειά να κάνουμε!»
— Ο Όμπι-Ουάν Κενόμπι στον Άνακιν Σκαϊγουόκερ
Kenobi vs Dooku

Ο Κενόμπι μονομαχεί με τον Ντούκου.

Μέσα στο χάος της μάχης, ο Αυτονομιστικός ηγέτης, Ντούκου, γνωστός και ως Νταρθ Ταϊράνους, προσπάθησε να υποχωρήσει σε ένα υπόστεγο όπου το διαστημόπλοιο του ήταν σταματημένο. Ένα σκάφος επίθεσης όπου βρίσκονταν οι Όμπι-Ουαν Κενόμπι, Άνακιν Σκαϊγουόκερ και Πάντμε Αμιντάλα, τον ακολούθησε. Η Πάντμι πετάχτηκε έξω απο το σκάφος, όμως ο Κενόμπι έπεισε τον Σκαϊγουόκερ να παραμείνει. Σύντομα οι Τζεντάι αποβιβάστηκαν στο υπόστεγο που βρισκόταν ο Κόμης.

Κατά την άφιξη τους στο υπόστεγο του Ντούκου, ο Κενόμπι και ο Σκαϊγουόκερ αντίκρισαν τον Κόμη. Ενώ ο Κενόμπι σκεφτόταν μια στρατηγική, ο Σκαϊγουόκερ του όρμησε και δέχτηκε ένα χτύπησε που έστειλε μακριά. Ο Ντούκου χρησιμοποίησε κεραυνούς στον Κενόμπι, απαιτώντας την υποταγή του Τζεντάι, ενώ ο Κενόμπι αντέκρουσε τους κεραυνούς με το φωτοξίφος του. Ο Ντούκου ενεργοποίησε το φωτοξίφος του και άρχισε να μονομαχεί με τον Κενόμπι. Στην μάχη που ακολούθησε ο Ντούκου αποδείχθηκε δυνατότερος απο τον Κενόμπι και τον τραυμάτισε. Πριν του δώσει το τελειωτικό χτύπημα, ο Σκαϊγουόκερ πετάχθηκε στο μέρος τους και προστάτευσε τον Κενόμπι. Πριν ο Σκαϊγουόκερ ξεκινήσει να μονομαχεί με τον Ντούκου, πήρε το φωτοξίφος που του πέταξε ο Κενόμπι.

Σκαϊγουόκερ εναντίον Ταϊράνους

Anakin Skywalker vs Dooku

Ο Σκαϊγουόκερ και ο Ντούκου μονομαχούν.

Ο Σκαϊγουόκερ κατάφερε να έχει το πάνω χέρι στη μάχη, μέχρι που ο Ντούκου του διέλυσε το δεύτερο φωτόσπαθο. Ο Ντούκου απέκτησε τον έλεγχο της μάχης. Κόβοντας ένα καλώδιο, ο Σκαϊγουόκερ προκάλεσε βραχυκύκλωμα που έκανε ζημιά στα φώτα του υπόστεγου. Καθώς ο θάλαμος σκοτείνιασε, ο Τζεντάι βρέθηκε απέναντι απο τον Ντούκου. Καθώς έβλεπαν ο ένας τον άλλο, ο Σκαϊγουόκερ επιτέθηκε πρώτος και οι δύο τους ξιφομάχησαν ξανά. Φαινόντουσαν ίσοι στη μάχη, μέχρι που ο Ντούκου πήρε το προβάδισμα και έκοψε το δεξί χέρι του Σκαϊγουόκερ, πετώντας τον μακριά, δίπλα στον Κενόμπι.

Γιόντα εναντίον Ταϊράνους

«Δάσκαλε Γιόντα.
Κόμη Ντούκου.
Ανακατεύτηκες στις δουλειές μας για τελευταία φορά.
Ισχυρός, έχεις γίνει Ντούκου. Την σκοτεινή πλευρά, αισθάνομαι μέσα σου.
Έχω γίνει ισχυρότερος απο κάθε Τζεντάι... ακόμη και απο εσένα.
Έχεις πολλά να μάθεις ακόμη.
Είναι προφανές ότι αυτός o αγώνας δεν θα γίνει με τις γνώσεις μας, αλλά με τις δεξιότητες μας με το φωτόσπαθο.
»
— Ο Κόμης Ντούκου και ο μεγάλος δάσκαλος Γιόντα
Yoda vs Dooku

Ο Γιόντα αντιμέτωπος του Ντούκου

Ο Ντούκου αφού τελείωσε τη μάχη του άκουσε βήματα και ένα οικείο ήχο. Στρίβοντας στην είσοδο του υπόστεγου, ο Ντούκου και ο νεοαφιχθείς Γιόντα κοίταξαν ο ένας τον άλλο. Ο Ντούκου προσπάθησε να τον σκοτώσει πετώντας του τηλεκινητικά μερικά κομμάτια της οροφής, όμως ο Γιόντα τα απομάκρυνε. Όταν ο Γιόντα διαπίστωσε πως ο Ντούκου είναι χρήστης της σκοτεινής πλευράς, ο Κόμης χρησιμοποίησε αστραπές, οι οποίες έβγαιναν απο τις άκρες των δακτύλων του και κατευθύνονταν προς τον Γιόντα. Ο Τζεντάι απορρόφησε τις αστραπές με τα χέρια του και τις έστειλε πίσω στον Ντούκου, ο οποίος με την σειρά του, τις απέκρουσε. Έπειτα, ο Ντούκου χρησιμοποίησε ξανά αστραπές, όμως αυτή τη φορά ο Γιόντα τις απορρόφησε εντελώς, δείχνοντας του την αναποτελεσματικότητα της κίνησης του.

Ο Ντούκου ενεργοποίησε το φωτόσπαθο του και οι δυο τους άρχισαν να μονομαχούν. Παρά τα ασταμάτητα χτυπήματα του Κόμη, ο Γιόντα πήρε το πάνω χέρι στη μάχη. Καταλαβαίνοντας ότι ο Γιόντα ήταν ισχυρότερος και ότι οι δημοκρατικές δυνάμεις θα έφταναν σύντομα, ο Ντούκου απέσπασε τη προσοχή του Γιόντα, ρίχνοντας μια κολόνα στους Κενόμπι και Σκαίγουόκερ. Ο Γιόντα τους έσωσε, όμως ο Ντούκου κατάφερε να ξεφύγει.

Επακόλουθο

«Έχω καλά νέα, άρχοντα μου, ο πόλεμος ξεκίνησε.
Υπέροχα, όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο.
»
— Οι Νταρθ Ταϊράνους και Νταρθ Σίντιους
Dooku and Sidious

Η συνάντηση του Νταρθ Ταϊράνους με το δάσκαλο του.

Ο Κόμης Ντούκου ταξίδεψε στον Κόρισαντ για να επικοινωνήσει με τον δάσκαλο του που βρισκόταν σε ένα εγκαταλελειμμένο εκτελεστικό κτήριο. Ευχαριστημένος από την είδηση του πολέμου, ο Νταρθ Σίντιους διέταξε τον μαθητή του να οργανώσει άλλη μια μάχη με τη Δημοκρατία. Εντωμεταξύ, ο Μέγας Στρατός της Δημοκρατίας ταξίδεψε σε όλες τις περιοχές του γαλαξία, καθώς ξεκινούσε ο Πόλεμος των Κλώνων.

Πίσω στον ναό των Τζεντάι στον Κόρισαντ, οι δάσκαλοι Τζεντάι, Όμπι-Ουάν Κενόμπι και Μέις Ουίντου συμφώνησαν στο ότι δεν θα νικούσαν στη μάχη αν δεν είχαν τους κλώνους στρατιώτες. Ο Γιόντα παρατήρησε πως αυτή η μάχη ήταν μόνο η αρχή του Πολέμου των Κλώνων. Μήνες μετά τη Μάχη του Τζεονόσις, δημοκρατικές δυνάμεις εισέβαλαν στον πλανήτη και πολέμησαν με τους Αυτονομιστές και τους Τζεονόσιανους, οδηγώντας έτσι στη Δεύτερη Μάχη του Τζεονόσις.

Σε άλλες γλώσσες

Also on FANDOM

Random Wiki