FANDOM

«Στο όνομα της Γαλαξιακής Γερουσίας της Δημοκρατίας, είσαι υπό σύλληψη Καγκελάριε.»
— Ο Μέις Ουίντου στο Νταρθ Σίντιους.

Ο Μέις Ουίντου ήταν ένας δάσκαλος Τζεντάι και μέγας δάσκαλος του Τάγματος των Τζεντάι μέχρι την Μάχη του Τζεονόσις οπού παρέδωσε την θέση στο Γιόντα. Ήταν ένας από τους τελευταίους που υπηρέτησαν το Υψηλό Συμβούλιο των Τζεντάι πριν από την Μεγάλη Εκκαθάριση τους. Θεωρούταν ως ένας από τους καλύτερους Τζεντάι, με μερικούς να θεωρούν ότι ήταν καλύτερος από τον Γιόντα που ήταν 800 χρόνια μεγαλύτερος του, ενώ ευρέως θεωρούταν ένας από τους καλύτερους ξιφομάχους του Τάγματος των Τζεντάι. Ο Ουίντου υπηρέτησε το τάγμα ολόκληρη τη ζωή του, εκπαιδεύοντας αρκετούς Τζεντάι.

Στην αυγή του Πολέμου των Κλώνων, ο δάσκαλος Ουίντου οδήγησε διακόσιους δώδεκα Τζεντάι στη Μάχη του Τζεονόσις και σκότωσε το περίφημο κυνηγό επικηρυγμένων Τζάνγκο Φετ. Τρία χρόνια μετά, ο Ουίντου μαθαίνοντας από τον Άνακιν Σκαϊγουόκερ ότι ο καγκελάριος Πάλπατιν είναι ο Νταρθ Σίντιους ο Σκοτεινός Άρχοντας των Σιθ, πήγε να τον συλλάβει μαζί με άλλους τρεις Τζεντάι. Οι υπόλοιποι σκοτώθηκαν εκτός από τον Ουίντου που πολέμησε γενναία, όμως ο Πάλπατιν με την βοήθεια του Άνακιν τον σκότωσε πετώντας τον έξω από ένα παράθυρο.

Βιογραφία

Εισβολή του Νεμπού

«Δεν υπάρχει αμφιβολία πως ο μυστηριώδης πολεμιστής ήταν ένας Σιθ.»
«Πάντα δυο υπάρχουν. Όχι περισσότεροι, όχι λιγότεροι. Ένας δάσκαλος και ένας μαθητής.»
«Όμως ποιος καταστράφηκε, ο δάσκαλος ή ο μαθητής;
»
— Οι Μέις Ουίντου και ο Γιόντα, σχετικά με την επιστροφή των Σιθ
Mace Windu Jedi Council

Ο Μέις Ουίντου υπηρέτησε το Υψηλό Συμβούλιο των Τζεντάι στα τελευταία χρόνια της Γαλαξιακής Δημοκρατίας.

Περίπου δέκα χρόνια πριν απο το Πόλεμο των Κλώνων, η Εμπορική Ομοσπονδία άρχισε έναν αποκλεισμό στο πλανήτη Νεμπού. Κατόπιν αιτήσεως του Ανώτατου Καγκελάριου Φίνις Βαλόρουμ, το Συμβούλιο των Τζεντάι έδωσε τη διαταγή στο Κουάι-Γκον Τζιν και το μαθητή του, Όμπι-Ουάν Κενόμπι να διευθετήσουν τη διένεξη ως απεσταλμένοι του Καγκελάριου. Όταν γύρισαν απο την αποτυχημένη αποστολή, το Συμβούλιο έμαθε πως μια πολύ μεγαλύτερη απειλή επέστρεψε και αυτή ήταν οι Σιθ, οι αρχαίοι εχθροί των Τζεντάι.

Παρόλα αυτά, ούτε ο Μέις Ουίντου ή ο Κι-Άντι-Μούντι ήταν ιδιαίτερα πεπεισμένοι ότι οι εχθροί του Τάγματος των Τζεντάι είχαν επιστρέψει και πόσο μάλλον το ότι μπόρεσαν να μην εντοπιστούν απο το Συμβούλιο των Τζεντάι. Ωστόσο, ο Ουίντου τους διαβεβαίωσε πως όλοι οι πόροι του τάγματος θα χρησιμοποιούνταν για να επαληθευτούν οι ισχυρισμοί του Τζιν και ειδικά η ταυτότητα του σκοτεινού πολεμιστή που επιτέθηκε στο Τζιν στο πλανήτη Τατουίν.

Πόλεμος των Κλώνων

Μονομαχία με το Νταρθ Σίντιους

«Αισθάνομαι ένα σχέδιο εξόντωσης των Τζεντάι. Η σκοτεινή πλευρά της δύναμης περιτριγυρίζει το Καγκελάριο.»
— Ο Μέις Ουίντου εκφράζει την ανησυχία του για το μέλλον του τάγματος.
Duel on Coruscant

Ο Ουίντου αντιμετώπισε το Πάλπατιν αφού έμαθε πως ήταν ο Νταρθ Σίντιους, ο Άρχοντας Σιθ που ήταν υπεύθυνος για το Πόλεμο των Κλώνων.

Μετά τη Μάχη του Κόρισαντ, ο Ουίντου ενοχλήθηκε απο την απόφαση του Καγκελάριου Πάλπατιν να διορίσει τον Άνακιν Σκαϊγουόκερ ως τον εκπρόσωπο του στο Υψηλό Συμβούλιο των Τζεντάι. Παρόλο που το Συμβούλιο υπάκουσε τον Πάλπατιν, θέλοντας να χρησιμοποιήσουν το νεαρό Τζεντάι για να τον κατασκοπεύει, ο Ουίντου προειδοποίησε τους συναδέλφους τους πως ήταν επικίνδυνο το να βάλλουν το Σκαϊγουόκερ μαζί με το Πάλπατιν. Ο Σκαϊγουόκερ αντέδρασε με θυμό με την απόφαση του Συμβουλίου να του στερηθεί ο τίτλος του δασκάλου Τζεντάι, όμως γρήγορα ο Ουίντου τον έβαλε στη θέση του. Εκείνη τη περίοδο το Συμβούλιο είχε αμφιβολίες σχετικά με το αν ο Πάλπατιν θα παρέδιδε την έκτακτη εξουσία που πήρε λόγω του πολέμου. Έτσι, ο Ουίντου συμφώνησε πως ο Καγκελάριος έπρεπε να απομακρυνθεί με τη βία και εκτός απο αυτό υποστήριξε και το ότι το Συμβούλιο έπρεπε να πάρει τον έλεγχο της Γερουσίας ώστε να διατηρηθεί η ειρήνη κατά τη μεταβατική περίοδο.

Με το θάνατο του Στρατηγού Γκρίβους στη Μάχη του Ούταπαου, ο Ουίντου ήταν αποφασισμένος να δει τη Γερουσία να αποκατασταθεί στη προηγούμενη της θέση, πριν δηλαδή απο το Πόλεμο των Κλώνων. Μέχρι τότε ο Σκαϊγουόκερ είχε αποκαλύψει στον Ουίντου ότι ο Πάλπατιν ήταν στη πραγματικότητα ο Νταρθ Σίντιους, ιθύνων νους πίσω απο το πόλεμο και ο δεύτερος Σιθ, τον οποίο οι Τζεντάι έψαχναν απο τη κρίση του Νεμπού. Ξέροντας ότι το μέλλον των Τζεντάι βρισκόταν σε σοβαρό κίνδυνο, ο Ουίντου και τρεις άλλοι δάσκαλοι Τζεντάι, συγκεκριμένα οι Έιτζεν Κόλαρ, Κιτ Φίστο και Σάισι Τιν, έτρεξαν στο γραφείο του Πάλπατιν και προσπάθησαν να συλλάβουν τον Ανώτατο Καγκελάριο. Σύντομα, οι τέσσερις τους ξεκίνησαν να μάχονται με τα φωτόσπαθα τους, με το Σίντιους να σκοτώνει τους Κόλαρ, Τιν και Φίστο με ευκολία. Παρά το χαμό των συντρόφων του, ο Ουίντου συνέχισε να πολεμά και στο τέλος επικράτησε του Σίντιους και αφέπλισε τον Άρχοντα Σιθ. Παρόλα αυτά, ο Σκαϊγουόκερ, που ακολούθησε τον Ουίντου, παρόλο που ο τελευταίος του είπε να παραμείνει στο ναό των Τζεντάι, παρακάλεσε το δάσκαλο Τζεντάι να αφήσει τον Άρχοντα Σιθ να ζήσει, πιστεύοντας πως ο Σίντιους είχε τη δύναμη να σώσει την αγαπημένη του Πάντμε Αμιντάλα απο το θάνατο. Παρόλο που ο Ουίντου αρχικά σκόπευε να συλλάβει το Σίντιους, ο δάσκαλος Τζεντάι κατέληξε στο ότι ήταν πολύ επικίνδυνος για να παραμείνει ζωντανός, λόγω του ελέγχου που ασκούσε στη Γερουσία και τα δικαστήρια. Παρόλα αυτά, προτού ο Ουίντου προλάβει να δώσει τo τελειωτικό χτύπημα, ο Σκαϊγουόκερ επενέβη και του έκοψε το πήχη με το φωτόσπαθο του, επιτρέποντας στο Σίντιους να απελευθερώσει ένα χείμαρρο κεραυνών που έσπρωξε με δύναμη το φημισμένο Τζεντάι στο θάνατο του.

Υστεροφημία

Μετά το θάνατο του, το νέο καθεστώς του Πάλπατιν, η Γαλαξιακή Αυτοκρατορία, εξαπέλυσε ύβρεις προς το Μέις Ουίντου. Στα βιβλία της ιστορίας γράφτηκε πως ο Ουίντου ηγήθηκε μιας εγκληματικής συμμορίας που διέκοψε μια νόμιμη εκτέλεση στο Τζεονόσις και πως έτσι ξεκίνησε το Πόλεμο των Κλώνων. Παρόλα αυτά, οι Τουί'λεκ του Ράιλοθ ακόμη θυμόνταν τις ηρωικές πράξεις του Ουίντου στο πλανήτη τους.

Προσωπικότητα και χαρακτηριστικά

«Το να προστατεύουμε τους αθώους δεν είναι το καθήκον μας; Απογοητεύουμε την Δημοκρατία και τους πολίτες της. Πρέπει να το σταματήσουμε—τώρα.»
— Μέις Ουίντου, δίνοντας έμφαση στο χρέος του τάγματος να σώζει τη Δημοκρατία και τους πολίτες της
Yoda and Mace Windu

Με την υποστήριξη του Γιόντα, ο Ουίντου αγωνίστηκε να καθοδηγήσει το τάγμα στα ταραχώδη τελευταία χρόνια της Δημοκρατίας.

Ο Μέις Ουίντου υπήρξε στο τάγμα απο μικρή ηλικία μέχρι και τα 53 του, όπου σκοτώθηκε. Ήταν πολύ πιστός στο δημοκρατικό πολίτευμα του γαλαξία, καθώς πίστευε πως έτσι μπορεί να υπάρχει πολιτισμός. Για να το προστατεύσει ήταν ικανός να πάει κόντρα στη φιλοσοφία των Τζεντάι. Αυτό οδήγησε και στην πτώση του, όταν προσπάθησε να εκτελέσει τον φαινομενικά άοπλο καγκελάριο Πάλπατιν, με τον Άνακιν Σκάιγουόκερ να επεμβαίνει εις βάρος του Ουίντου και τον Πάλπατιν να δίνει το τελειωτικό χτύπημα.

Ο Μέις Ουίντου ήταν ο μόνος ανάμεσα σε Τζεντάι και Σιθ που χρησιμοποιούσε μωβ φωτόσπαθο. Αυτό συμβόλιζε την ισορροπία που κατάφερε να αποκτήσει μεταξύ της φωτεινής και σκοτεινής πλευράς. Ο Μέις το κατόρθωσε αυτό, χρησιμοποιώντας την σκοτεινή πλευρά που είχε σαν άνθρωπος, χωρίς όμως να παρασύρεται και να χάνει τον έλεγχο.

Την περίοδο του Πολέμου των Κλώνων ο Μέις Ουίντου ήταν ο μεγάλος δάσκαλος του τάγματος των Τζεντάι, ενώ η ευφυΐα του και η δύναμη του, θεωρούταν θρυλικές απο πολλούς. Είχε την φήμη του δυνατότερου ξιφομάχου με φωτόσπαθο μετά τον Γιόντα και καταγράφηκε στα αρχεία των Τζεντάι ως ένας απο τους καλύτερους ξιφομάχους στην ιστορία του τάγματος.