FANDOM

Ο Πόλεμος των Άστρων: Επεισόδιο 1 - Η Αόρατη Απειλή (Star Wars Episode I: The Phantom Menace)

Star Wars Phantom Menace poster.jpg

είναι ο τίτλος αμερικανικής ταινίας επιστημονικής φαντασίας του Τζορτζ Λούκας. Είναι η τέταρτη ταινία της σειράς Ο Πόλεμος των Άστρων ενώ χρονολογικά, ως προς την υπόθεση, είναι η πρώτη.

Η δεύτερη τριλογία αρχίζει περιγράφοντας τι έγινε 32 χρόνια πριν τα γεγονότα του Επεισοδίου 4: Μια Νέα Ελπίδα. Η ταινία ακολουθεί τον Δάσκαλο Τζεντάι Qui-Gon Jinn και τον μαθητή του Όμπι-Ουάν Κενόμπι, οι οποίοι συνοδεύουν και προστατεύουν την βασίλισσα Αμιντάλα για να ταξιδέψει από τον πλανήτη Ναμπού στον πλανήτη Coruscant ελπίζοντας να βρει ειρηνική λύση σε μια ευρείας κλίμακας διαπλανητική εμπορική φιλονικία. Η ταινία, επίσης, παρουσιάζει ένα νεαρό Άνακιν Σκαϊγουώκερ πριν να γίνει Τζεντάι, ως ένα νεαρό σκλάβο που είναι ασυνήθιστα ισχυρός μέσα στη Δύναμη, και πρέπει να αντιμετωπίσει την μυστηριώδη επιστροφή των Σιθ.

Ο Λούκας άρχισε την παραγωγή της ταινίας αφότου σιγουρεύτηκε πως η τεχνολογία των ειδικών εφέ είχε εξελιχθεί στο επίπεδο που ήθελε. Το γύρισμα ξεκίνησε στις 26 Ιουνίου 1997 σε διάφορες τοποθεσίες όπως τα κινηματογραφικά στούντιο Leavesden Film και την έρημο της Τυνησίας. Τα ειδικά εφέ περιελάμβαναν εκτεταμένη χρήση Ηλεκτρονικών υπολογιστών (CGI), με κάποιους από τους χαρακτήρες και τα σκηνικά να έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά σε Ηλεκτρονικούς υπολογιστές και να μην υπήρξαν καθόλου στον πραγματικό κόσμο.

Η Αόρατη Απειλή κυκλοφόρησε στις κινηματογραφικές αίθουσες στις 19 Μαΐου 1999, ακριβώς 16 χρόνια μετά την πρεμιέρα της προηγούμενης ταινίας, της Επιστροφής των Τζεντάι, ενώ στην Ελλάδα 5 μήνες αργότερα, στις 15 Οκτωβρίου. Η ταινία συνοδεύτηκε από εκτεταμένη διαφημιστική προβολή και κάλυψη από τα ΜΜΕ, όπως και από μεγάλη προσμονή από τους οπαδούς της σειράς. Παρά τις ανάμεικτες κριτικές, που εξυμνούσαν τα ειδικά εφέ και τις σκηνές δράσης, αλλά επέκριναν το σενάριο και τις ερμηνείας, η ταινία είχε κέρδη $924.3 εκατομμύρια παγκόσμια, και έγινε η πιο επικερδής της σειράς (χωρίς να υπολογίζεται ο πληθωρισμός). Μια τρισδιάστατη έκδοση κυκλοφόρησε το Φεβρουάριο του 2012, η οποία πρόσθεσε ακόμα $102.7 εκατομμύρια στα box office, με συνολικό κέρδος παγκόσμια σε πάνω από $1 δις.

Περίληψη

Η Γαλαξιακή Δημοκρατία βρίσκεται σε μια περίοδο παρακμής. Σε απάντηση μιας φορολόγησης για τις εμπορικές οδούς, η Εμπορική Ομοσπονδία οργανώνει αποκλεισμό με πολεμικά σκάφη γύρω από τον πλανήτη Ναμπού. Ο Ανώτατος Καγκελλάριος Finis Valorum στέλνει δύο Ιππότες Τζεντάι, τον Qui-Gon Jinn και τον μαθητή του, Όμπι-Ουάν Κενόμπι, για να διαπραγματευθούν με τον Αντιβασιλέα της Εμπορικής Ομοσπονδίας Nute Gunray ελπίζοντας να λύσουν το θέμα. Όμως, ο Σκοτεινός Άρχοντας των Σιθ Νταρθ Σίντιους, ο μυστικός αρχηγός της Ομοσπονδίας, διατάζει τον αντιβασιλέα να σκοτώσει τους Τζεντάι και να εισβάλει στον Ναμπού με ένα στρατό πολεμικών ρομπότ. Οι δύο Τζεντάι ξεφεύγουν από την απόπειρα εναντίον τους και βρίσκουν ένα σκάφος για να προσγειωθούν στον Ναμπού. Εκεί, ο Qui-Gon σώζει τον απόβλητο Gungan Jar Jar Binks από ένα τεθωρακισμένο της Ομοσπονδίας. Υποχρεωμένος στον Τζεντάι, ο Jar Jar τους οδηγεί στην υποθαλάσσια πόλη των Gungan· εκεί, οι Τζεντάι προσπαθούν χωρίς επιτυχία να πείσουν τους Gungan να βοηθήσουν τους ανθρώπους του Ναμπού, και το μόνο που καταφέρνουν είναι να πάρουν ένα μεταφορικό μέσο για να φτάσουν στην πρωτεύουσα του πλανήτη, στην επιφάνεια.

Η ηγέτης του Ναμπού, η βασίλισσα Αμιντάλα, αιχμαλωτίζεται από τον στρατό της Ομοσπονδίας, αλλά την σώζουν οι Τζεντάι. Η βασίλισσα ξεφεύγει από τον Ναμπού με τους Τζεντάι στο προσωπικό της αεροσκάφος, το οποίο υφίσταται ζημιές στην προσπάθεια να ξεφύγουν από τον αποκλεισμό. Έτσι, αναγκάζονται να προσγειωθούν στον Tatooine, ένα κοντινό πλανήτη γεμάτο ερήμους, για επισκευές. Ο Qui-Gon φτάνει στον οικισμό του Mos Espa με τον Jar Jar και το αστρομηχανικό ρομπότ R2-D2 σ' ένα μαγαζί με παλιοσίδερα για ν' αγοράσουν νέα γεννήτρια για τον υπερκινητήρα του σκάφους. Η βασίλισσα επιτρέπει στην Πάντμε, μια υπηρέτρια, να ταξιδέψει μαζί τους. Εκεί συναντούν έναν εννιάχρονο σκλάβο με τ' όνομα Άνακιν Σκαϊγουώκερ, που είναι πιλότος και μηχανικός που έχει φτιάξει το δικό του ρομπότ πρωτοκόλλου, το C-3PO. Αφότου έχουν περάσει χρόνο με τον Άνακιν, ο Qui-Gon νιώθει ισχυρή την παρουσία της Δύναμης μέσα στο αγόρι, και υποπτεύεται μήπως είναι ο "Εκλεκτός" μιας προφητείας των Τζεντάι, ο οποίος θα φέρει ισορροπία στην Δύναμη. Ο Qui-Gon βάζει στοίχημα με τον αφέντη του Άνακιν, τον Watto, να τον βάλει σε ένα τουρνουά ταχύτητας· αν νικήσει ο Άνακιν, θα τον ελευθερώσει. Ο Άνακιν καταφέρνει να νικήσει και ακολουθεί τους υπόλοιπους για να εκπαιδευτεί ως Τζεντάι, αλλά να αναγκάζεται ν' αφήσει πίσω την μητέρα του, Σμι, επειδή ο Qui-Gon δεν μπόρεσε να εξαγοράσει και την δική της ελευθερία. Ενώ ετοιμάζονται ν' αναχωρήσουν, ο μαθητής του Νταρθ Σίντιους, ο Νταρθ Μολ, τους επιτίθεται με στόχο να πιάσει την βασίλισσα, αλλά τον αποκρούουν και φεύγουν.

Οι Τζεντάι συνοδεύουν την βασίλισσα στην πρωτεύουσα της Δημοκρατίας, τον πλανήτη Coruscant ώστε να κάνει έκκληση για τον λαό της στη Γαλαξιακή Γερουσία. Ο Qui-Gon πληροφορεί το Συμβούλιο των Τζεντάι για την επίθεση που δέχτηκαν στον Tatooine και υποπτεύεται πως ο επιτεθείς ήταν Σιθ, στο οποίο το Συμβούλιο του απαντά πως οι Σιθ εξαφανίστηκαν εδώ και μια χιλιετία. Ο Qui-Gon επίσης ζητά να εκπαιδευτεί ο Άνακιν ως Τζεντάι, αλλά το Συμβούλιο αρνείται. Την ίδια ώρα, ο Γερουσιαστής Πάλπατιν του Ναμπού πείθει την βασίλισσα να καταθέσει πρόταση μομφής κατά του Valorum σε μια προσπάθεια να ψηφιστεί ένας ισχυρότερος Καγκελλάριος ο οποίος θα τους βοηθήσει να τερματίσουν την σύγκρουση. Η βασίλισσα το πραγματοποιεί, αλλά απογοητευμένη με την έλλειψη δράσης από την Γαλαξιακή Γερουσία, αποφασίζει να επιστρέψει στον Ναμπού με τους Τζεντάι.

Πίσω στον Ναμπού, η Πάντμε αποκαλύπτει πως είναι η πραγματική βασίλισσα Αμιντάλα, και πως η άλλη "βασίλισσα" ήταν σωσίας. Η Πάντμε πείθει τους Gungan να συμμαχήσουν εναντίον της Εμπορικής Ομοσπονδίας. Ενώ ο Jar Jar οδηγεί την φυλή του σε μάχη εναντίον του στρατού των ρομπότ, η Βασίλισσα προσπαθεί να αιχμαλωτίσει τον Gunray στη πρωτεύουσα, ο Άνακιν πιλοτάρει ένα άδειο αστρομαχητικό και μπαίνει στην μάχη ενάντια στο πλοίο της Ομοσπονδίας που ελέγχει τα ρομπότ από το διάστημα, και το καταστρέφει, απενεργοποιώντας τα ρομπότ στον Ναμπού. Εν τω μεταξύ, ο Όμπι-Ουάν και ο Qui-Gon βρίσκουν για μια ακόμα φορά τον Νταρθ Μολ και αρχίζουν να μονομαχούν με τα φωτόσπαθα τους. Ο Μολ τραυματίζει θανάσιμα τον Qui-Gon, αλλά ηττάται από τον Όμπι-Ουάν· η επιθανάτια ευχή του Qui-Gon είναι να εκπαιδεύσει ο Όμπι-Ουάν τον Άνακιν. Ο Πάλπατιν εκλέγεται ως ο νέος Ανώτατος Καγκελάριος της Δημοκρατίας, και ο αντιβασιλέας της Ομοσπονδίας παραπέμπεται σε δίκη για τα εγκλήματα του. Ο Όμπι-Ουάν χρίζεται Ιππότης Τζεντάι και το Συμβούλιο των Τζεντάι αποδέχεται τον Άνακιν ως μαθητή του Όμπι-Ουάν. Όμως, οι Τζεντάι βρίσκονται ακόμα σε αμηχανία από την πρόσφατη επανεμφάνιση των Σιθ, και ακόμα και στις κηδεία του Qui-Gon αναρωτιούνται αν ο Νταρθ Μολ ήταν ο δάσκαλος Σιθ, ή απλά ο μαθητής, επειδή πάντα οι Σιθ υπάρχουν σε ζεύγη. Στους εορτασμούς που ακολουθούν, η Πάντμε δίνει δώρο εκτίμησης και φιλίας στους Gungan.

Ηθοποιοί και Χαρακτήρες

  • Λίαμ Νίσον στο ρόλο του Κουαΐν-Κον Τζιν
  • Τζείκ Λιοΐντ στο ρόλο του Άνακιν Σκαϊγουόκερ
  • Γιούαν ΜακΓκρέγκορ στο ρόλο του Όμπι-Ουάν Κενόμπι
  • Νάταλι Πόρτμαν στο ρόλο της Πάντμε Αμιντάλα
  • Ιαν Μακντιάρμιντ στο ρόλο του Πάλπαντιν/Νταρθ Σίντιους
  • Ρεΐ Παρκ στο ρόλο του σώματος του Νταρθ Μολ
  • Πίτερ Σεραφίνοβιτς στο ρόλο της φωνής του Νταρθ Μολ
  • Τέρενς Σταμπ στο ρόλο του Καγκελάριου Βαλόρουμ
  • Σάμιουελ Λ. Τζάκσον στο ρόλο του Μείς Γουίντοου
  • Άντονι Ντάνιελς ως ο C-3PO (φωνή μόνο)
  • Κέννυ Μπεΐκερ ως ο R2-D2 (φωνή και σώμα)

Παραγωγή

  • Σκηνοθεσία: Τζορτζ Λούκας
  • Παραγωγή: Ρικ ΜακΚάλουμ
  • Σενάριο: Τζορτζ Λούκας
  • Πρώτη προβολή: 16 Μαΐου 2002
  • Μουσική: Τζον Ουίλιαμς
  • Διάρκεια: 142 λεπτά
  • Γλώσσα: Αγγλικά

Also on FANDOM

Random Wiki