FANDOM

«Αναρωτιέσαι γιατί κρατάω ένα κτηνώδες σκυλάκι σε ένα τέτοιο πόστο εξουσίας; Η αδυναμία του σκυλιού, που χειραγωγείται σωστά, μπορεί να είναι ένα οξύ εργαλείο.»
— Ο Σνόουκ στο Κάιλο Ρεν

Ο Σνόουκ ήταν ένα πλάσμα διαισθητικό στη δύναμη που υπήρξε ο Ανώτατος Ηγέτης του Πρώτου Τάγματος περίπου τριάντα χρόνια μετά τη Μάχη του Έντορ. Παρόλο που ο Σνόουκ χρησιμοποιούσε τη σκοτεινή πλευρά, δεν ήταν Σιθ, αφού το τάγμα αυτό εξαλείφθηκε με το θάνατο των δυο τελευταίων Αρχόντων Σιθ, Νταρθ Σίντιους και Νταρθ Βέιντερ. Όπως και οι Σιθ, έτσι και ο Σνόουκ προσπάθησε να επιτύχει τη πλήρη καταστροφή του Τάγματος των Τζεντάι, το οποίο έβλεπε σαν σύμβολο της ειρήνης και σαν εμπόδιο για τα σχέδια του για τη κατάκτηση του γαλαξία. Με αυτό το σκοπό κατάφερε να γυρίσει το νεαρό αλλά ισχυρό Μπεν Σόλο στη σκοτεινή πλευρά. Ο Σόλο που είχε εκπαιδευτεί στους τρόπους της φωτεινής πλευράς της δύναμης ως μέρος μιας νέας γενιάς Τζεντάι, αρνήθηκε τη σχέση του με το Τάγμα των Τζεντάι και την οικογένεια του για να γίνει ο Κάιλο Ρεν—άρχοντας των Ιπποτών του Ρεν και μαθητής του Σνόουκ. Με το Ρεν υπό τη διοίκηση του, ο Σνόουκ έστειλε το νέο του ακόλουθο του να κυνηγήσει και να σκοτώσει το δάσκαλο Τζεντάι Λουκ Σκαϊγουόκερ, το θείο και πρώην μέντορα του Μπεν Σόλο.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ημερών του ψυχρού πολέμου, καθώς ο Ρεν ηγούταν στο κυνήγι χάρτη που οδηγούσε στο Σκαϊγουόκερ, ο Στρατηγός Άρμιτεϊτζ Χαξ ενημέρωσε το Σνόουκ ότι το υπερόπλο Στάρκιλερ ήταν έτοιμο και πρότεινε έτσι να δοκιμάσει την καταστροφική δύναμη πυρός του ενάντια στο πλανήτη-πρωτεύουσα της Καινούργιας Δημοκρατίας, Χόσνιαν Πράιμ. Ο Σνόουκ ενέκρινε το σχέδιο του στρατηγού, με αποτέλεσμα τον αφανισμό ολόκληρου του συσήματος Χόσνιαν, τη Γαλαξιακή Γερουσία και ένα σημαντικό κομμάτι του Αμυντικού Στόλου της Καινούργιας Δημοκρατίας. Με τη Δημοκρατία σε σύγχυση, ο Σνόουκ γύρισε τη προσοχή του στην Αντίσταση, μια παραστρατιωτική ομάδα που ηγείτο απο τη μητέρα του Ρεν, Λέια Οργκάνα και διέταξε το Χαξ να χρησιμοποιήσει το υπερόπλο στο πλανήτη Ντ'Καρ, τη βάση της Αντίστασης. Παρόλα αυτά, η Βάση Στάρκιλερ καταστράφηκε σε μια επίθεση της Αντίστασης και ο Ρεν νικήθηκε απο τη Ρέι, μια επίσης ισχυρή ρακοσυλλέκτρια απο το Τζακού.

Βιογραφία

«Απο εκεί προέρχεσαι. Έτσι είσαι φτιαγμένος. Απο τη σκοτεινή πλευρά και τη φωτεινή. Ο καλύτερος γλύπτης δεν μπορεί να διαμορφώσει ένα αριστούργημα απo κακά υλικά. Πρέπει να έχει κάτι καθαρό, κάτι δυνατό, κάτι άθραυστο, με το οποίο να εργαστεί.»
— Σνόουκ

Πρώιμη ζωή

Ο Σνόουκ ήταν ένας ανθρωποειδής εξωγήινος που είδε την άνοδο και τη πτώση της Γαλαξιακής Αυτοκρατορίας.

Δελεασμός του Κάιλο Ρεν στη σκοτεινή πλευρά

Ο Σνόουκ είχε διάφορους μαθητές πριν επενδύσει στην οικογένεια Σκαϊγουόκερ, πιστεύοντας πως ο γιος της Στρατηγού Λέια Οργκάνα και του Χαν Σόλο, ο Μπεν Σόλο, ο εγγονός του Νταρθ Βέιντερ και ανιψιός του δασκάλου Τζεντάι Λουκ Σκαϊγουόκερ, είχε τη κατάλληλη ισορροπία στη φωτεινή και σκοτεινή πλευρά της δύναμης. Η Λέια γνώριζε την επίδραση που θα μπορούσε να έχει ο Σνόουκ στο γιο της, αλλά δεν ενημέρωσε τον Χαν, πιστεύοντας ότι δεν θα καταλάβει και ότι ως διαισθητική της δύναμης θα έπρεπε εκείνη να κρατήσει τον Μπεν μακριά απο τη σκοτεινή πλευρά. Τελικά, ο Σνόουκ παρέσυρε τον Μπεν στη σκοτεινή πλευρά, ονομάζοντας τον Κάιλο Ρεν, αφέντη των Ιπποτών του Ρεν και τον διέταξε να καταστρέψει το αναγεννημένο Τάγμα των Τζεντάι του Σκαϊγουόκερ. Παρόλο που ο Κάιλο κατάφερε να εξοντώσει το σύνολο του νεοσύστατου Τάγματος των Τζεντάι, ο Σκαϊγουόκερ κατάφερε να επιβιώσει.

Ψυχρός Πόλεμος

Χάρτης στον Λουκ Σκαϊγουόκερ

«Ακόμη και εσύ, ο αφέντης των Ιπποτών του Ρεν, δεν έχεις αντιμετωπίσει ποτέ μια τέτοια δοκιμασία.»
«Εξαιτίας της εκπαίδευσης σου δεν θα παρασυρθώ.
»
— Σνόουκ και Κάιλο Ρεν

Μετά την εξαφάνιση του Σκαϊγουόκερ, ο Σνόουκ ανέθεσε στον Ρεν να κυνηγήσει το τελευταίο Τζεντάι. Η έρευνα του Ρεν τον οδήγησε στο πλανήτη Τζακού, όπου έμαθε ότι το τελικό κομμάτι για το χάρτη του Λουκ Σκαϊγουόκερ ήταν στη κατοχή ενός ανδροειδούς άστρομεκ, του BB-8. Ο Σνόουκ διέταξε τη σύλληψη ή τη καταστροφή του ανδοειδούς. Παρά τις προσπάθειες του Πρώτου Τάγματος, το BB-8 κατάφερε να διαφύγει πάνω στο Μιλένιουμ Φάλκον.

Ο Ρεν και ο Στρατηγός Άρμιτεϊτζ Χαξ αργότερα γύρισαν στη Βάση Σταρκίλερ για να επικοινωνήσουν με τον Σνόουκ μέσω ολογράμματος. Ο Χαξ πρότεινε τη χρήση του υπερόπλου της Βάσης Σταρκίλερ για να καταστρέψουν τη κυβέρνηση της Καινούργιας Δημοκρατίας, η οποία υποστήριζε την Αντίσταση, την οποία επίθεση ο Σνόουκ ενέκρινε. Τότε, μίλησε ιδιωτικά με τον Ρεν και τον ρώτησε εάν είχε νιώσει και αυτός το ξύπνημα στη δύναμη. Ο Σνόουκ διέταξε τον Ρεν να σκοτώσει τον πατέρα του για να ξεπεράσει την επιθυμία του να γυρίσει στη φωτεινή πλευρά.

Σύντομα μετά τη καταστροφή του συστήματος Χόσνιαν, με αποτέλεσμα την εξάλειψη της κυβέρνησης της Καινούργιας Δημοκρατίας και ενός τμήματος του στόλου της, ο Ρεν εισέβαλε στη Τακοντάνα, ψάχνοντας το BB-8. Αργότερα θεώρησε αχρείαστο το ανδροειδές, καθώς έπιασε μια ρακοσυλλέκτρια ονόματι Ρέι, η οποία είχε δει το τελευταίο κομμάτι του χάρτη που οδηγούσε στον Λουκ Σκαϊγουόκερ. Ο Σνόουκ αργότερα στεναχωρήθηκε όταν άκουσε πως η Ρέι αντιστάθηκε στην ανάκριση του Ρεν. Για να υπερασπιστεί τον εαυτό του, ο Ρεν είπε πως η κοπέλα ήταν ισχυρή στη δύναμη, αν και ανεκπαίδευτη. Καθώς η βάση της Αντίστασης είχε ανακαλυφθεί, ο Σνόουκ διέταξε τον Χαξ να καταστρέψουν την Αντίσταση, πριν οι εχθροί τους βρουν το Λουκ Σκαϊγουόκερ και διέταξε το Ρεν να του φέρει τη Ρέι. Παρόλα αυτά, ο Ρεν δεν κατάφερε να τη φέρει, καθώς η Ρέι χρησιμοποίησε τις νέες της δυνάμεις για να δραπετεύσει.

Σύντομα, οι Χαν Σόλο, Τσουμπάκα και Φιν διείσδυσαν στη Βάση Σταρκίλερ και κατάφεραν να απενεργοποιήσουν τις ασπίδες, επιτρέποντας έτσι στα αστρομαχητικά σκάφη της Αντίστασης να επιτεθούν στη βάση. Τότε, ο Σόλο προσπάθησε να φέρει τον Ρεν πίσω στη φωτεινή πλευρά, όμως ο γιός του τον σκότωσε. Μέσα σε οργή και θλίψη, ο Τσουμπάκα τραυμάτισε τον Ρεν και ανατίναξε μια τρύπα στο θερμικό ταλαντωτή του υπερόπλου, επιτρέποντας στον πιλότο της Αντίστασης Πο Ντάμερον να πετάξει και να το καταστρέψει. Λίγο πριν καταστραφεί η Βάση Σταρκίλερ, ο Σνόουκ διέταξε τον Χαξ να του φέρει τον Ρεν για να ολοκληρώσει την εκπαίδευση του.

Πτώση

«Δώσ' μου τα πάντα.»
— Ο Σνόουκ στη Ρέι
Supreme Leader Snoke-0

Ο Σνόουκ στιγμές πριν απο το θάνατο του στα χέρια του Κάιλο Ρεν.

Κάποια στιγμή μετά απο τη καταστροφή της Βάσης Στάρκιλερ ο Σνόουκ ξεκίνησε να κατευθύνει αρκετούς ελιγμούς ώστε να εξαφανίσει οποιοδήποτε θετικό συναίσθημα απο το γαλαξία. Έδωσε εξουσία στο Στρατηγό Χαξ να κυνηγήσει και να καταστρέψει το στόλο της Αντίστασης και ευχαριστήθηκε όταν ο Χαξ βρήκε ένα τρόπο να εντοπίζει το στόλο τους ενώ βρισκόταν στο υπερδιάστημα, επιτρέποντας έτσι στο Πρώτο Τάγμα να ξέρει ανά πάσα στιγμή το που βρίσκονται.

Επίσης, ισχυρίστηκε ότι ένωσε τα μυαλά του Κάιλο Ρεν και της Ρέι μέσω της διασύνδεσης-δύναμης. Μέσω της δύναμης, ο Ρεν και η Ρέι μπορούσαν να ειδωθούν και επικοινωνούν απο διαφορετικές τοποθεσίες του γαλαξία. Πιστεύοντας ότι μπορεί να τον γυρίσει στη φωτεινή πλευρά, η Ρέι έψαξε το Ρεν και μεταφέρθηκε στο Σνόουκ στη ναυαρχίδα του Ανώτατου Ηγέτη το Σουπρέμασι, όπου ο Ανώτατος Ηγέτης πήρε το όπλο της, το θρυλικό φωτόσπαθο των Σκαϊγουόκερ και το τοποθέτησε κοντά του, δίπλα απο το θρόνο του. Χρησιμοποιώντας τις δικές του τρομερές δυνάμεις, ο Σνόουκ συγκράτησε τη Ρέι και εξέτασε βασανιστικά το μυαλό της για να ανακαλύψει τη τοποθεσία του Σκαϊγουόκερ.

Αφού πήρε τη πληροφορία που ήθελε ο Σνόουκ πέταξε το κορίτσι περιφρονητικά, μόνο για εκείνη να προσπαθήσει να καλέσει το φωτόσπαθο του Άνακιν και να το αρπάξει, με αποτέλεσμα εκείνος να αβίαστα να τη χτυπήσει πίσω απο το κεφάλι με χλευασμό. Ως μια τελευταία χειρονομία περιφρόνησης, την ανάγκασε να παρακολουθήσει τη καταστροφή των εναπομεινάντων σκαφών της Αντίστασης μέσω της κυκλικής οθόνης του. Αντί αυτό να σπάσει το πνεύμα της Ρέι, το θέαμα την ώθησε να καλέσει το φωτόσπαθο του Ρεν και να προσπαθήσει να επιτεθεί στο Σνόουκ χωρίς αποτέλεσμα, αφού εκείνος την έσπρωξε ξανά. Η Ρέι κέρδισε το σεβασμό του Ανώτατου Ηγέτη και εκείνος την επαίνεσε ειλικρινά για το θάρρος της.

«Νομίζεις πως μπορείς να τον γυρίσεις; Αξιολύπητο παιδί. Δεν μπορώ να προδοθώ, δεν μπορώ να νικηθώ. Βλέπω το μυαλό του. Βλέπω κάθε πρόθεση. Ναι... τον βλέπω να ενεργοποιεί το φωτόσπαθο του και να χτυπά σωστά! Και τώρα, ανόητο παιδί, το ανάβει και σκοτώνει τον πραγματικό του εχθρό!»
— Οι τελευταίες λέξεις του Σνόουκ στη Ρέι.

Αναγνωρίζοντας τώρα τη Ρέι ως μια πραγματική απειλή για τον εαυτό του και τη σκοτεινή πλευρά, ο Σνόουκ διέταξε το μαθητή του να την εκτελέσει, με βεβαιότητα πως ο Ρεν δε θα γυρνούσε στη φωτεινή πλευρά παρά τη πίστη που είχε η Ρέι για τη παλιά του προσωπικότητα, εκείνη του Μπεν Σόλο, και καυχήθηκε πως μπορούσε να διαβάσει το μυαλό του μαθητή του και να δει κάθε σκέψη και πρόθεση του. Ο Σνόουκ περιέγραψε στη Ρέι αυτό που έβλεπε στο μυαλό του Ρεν, ότι ενεργοποιούσε το φωτόσπαθο του για να χτυπήσει και το άναβε για να σκοτώσει το πραγματικό του εχθρό. Παρόλα αυτά ο Σνόουκ απέτυχε να συνειδητοποιήσει πως το φωτόσπαθο των Σκαϊγουόκερ που ήταν δίπλα του τον πλησίαζε απειλητικά λόγω του Ρεν. Σύντομα το χαμόγελο θριάμβου του έγινε μια έκφραση πόνου και έκπληξης καθώς η λεπίδα ενεργοποιήθηκε μέσα στο μαραμένο και συνεστραμμένο του σώμα. Ο Σνόουκ παρέμεινε ζωντανός αρκετά για να αγριοκοιτάξει το πρώην μαθητευόμενο για την προδοσία του πριν ο Ρεν προσκαλέσει την ακόμα ενεργό φωτόσπαθο στη Ρέι, κόβοντας το Σνόουκ στη μέση και στέλνοντας το πάνω μισό του σώματός στο πάτωμα. Παρά τις προσπάθειες των σωματοφυλάκων του να εκδικηθούν για το χαμό του αρχηγού τους, ολόκληρη η Ελίτ Πραιτοριανή Φρουρά εξοντώθηκε απο τη συνεργασία του Ρεν και της Ρέι.

Ο θάνατος του Σνόουκ δημιούργησε ένα άμεσο κενό ισχύος που ο Ρεν εκμεταλλεύτηκε λαμβάνοντας το ρόλο του νεκρού δασκάλου του ως νέος Ανώτατος Ηγέτης του Πρώτου Τάγματος, κάτι που προκάλεσε τη δυσαρέσκεια του Χαξ. Παρόλο που ο Ρεν ήθελε να κυβερνήσει το γαλαξία με τη Ρέι ως ίση του, η φιλόδοξη Τζεντάι απέρριψε τη προσφορά του με αποτέλεσμα ο Ρεν να την ενοχοποιήσει ψευδώς για τη δολοφονία του Σνόουκ.