Wikia

Hellenic Star Wars Wiki

Mάχη με Φωτόσπαθα

Talk0
61pages on
this wiki

Η μάχη με φωτόσπαθα αναφέρεται σε ορισμένες σχολές πολεμικών τεχνών ειδικευμένες , αν και όχι εξαρτόμενες, σε μονομαχία με φωτόσπαθα. Τέτοιες φόρμες μάχης χρειάζονταν για να αντισταθμίζουν ή για να εκμεταλευτούν τις ιδιότητες, ειδικά την παράξενη ισσορροπία του όπλου, όλο το βάρος που υπάρχει στην λαβή, και την ομνη-κατευθυντήρια άκρη κοπής. Τα πιο εξέχοντα προσανατολισμένα στυλ μάχης για φωτόσπαθα είναι οι 7 μορφές του Τάγματος των jedi, αν και άλλοι οργανισμοί ήταν γνωστό ότι είχαν αναπτύξει δικά τους στυλ και μεθόδους, ένα παράδειγμα είναι η αναπτυγμένη απ'τους sith τεχνική Dun Möch.

Οι ποικίλες μορφές μάχης όφειλαν την μοναδική εστίαση και μέθοδο τους στην εποχή στην οποία δημιουργήθηκαν, διότι πολλάκις αναπτύσονταν ώστε να ανταποκρίνονται με την νέα γενειά της τεχνολογίας των όπλων. Για παράδειγμα, η επικεντρική στην μονομαχία φόρμα Makashi δημιουργήθηκε κατά τον καιρό όταν οι σκοτεινοί Jedi και οι άτιμοι χειριστές της Δύναμης κυκλοφορούσαν ακράτητοι στον γαλαξία, και οι μονομαχίες με φωτόσπαθα γινόντουσαν όλο και πιο συχνό γεγονός, εφ'όσον η Soresu αναπτύχθηκε όταν τέτοιες αναμετρύσεις ήταν σπάνιες, και ήταν πιο πιθανό οι jedi να αναμετρηθούν με εχθρούς με πιστόλια παρά με μονομάχους με φωτόσπαθα.

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗEdit

Έπειτα από χιλιετίες από την δημιουργία του φωτόσπαθου, η τέχνη της μονομαχίας μ'αυτά αναπτύχθηκε σε 7 "κλασσικές" μορφές και πολλά άλλα στυλ. Ήταν δύσκολο να μαθευτούν για αρκετούς λόγους, ένας από τους οποίους ήταν ότι όλο το βάρους του φωτόσπαθου ήταν στην λαβή. Λεγόταν ότι μόνο όσοι είχαν στενή σχέση με την Δύναμη μπορούσαν να κατέχουν την μάχη με φωτόσπαθα. Όλες οι 7 παραδοσιακές φόρμες για φωτόσπαθα περιήχαν τις ίδιες βασικές τεχνικές όπως τα αρχαία στυλ για μάχη με σπαθιά, όπως αμυντικές στάσεις, χτυπήματα με την παλάμη προς τα κάτω,αποκρούσεις και αντεπιθέσεις.

Το φωτόσπαθο ήταν ένα πολύ ευέλικτο όπλο, χρωστόντας το στην μοναδική ελαφρότητα και την κατευθυντική ικανότητα για κόψημο.Μπορούσε να χειριστεί με ένα χέρι ή και με τα δύο. Oι Jedi εκπαιδεύονταν να χρησιμοποιούν την Δύναμη σαν αγωγό μεταξύ του χειριστή και του όπλου.Μέσω αυτού του δεσμού με την Δύναμη, η λεπίδα ήταν μια επέκταση.Το κινούσαν με ένστικτο σαν να ήταν μέρος του σώματός τους.Τον συντονισμό των Jedi με την Δύναμη αντιπροσόπευαν κυρίως η υπεράνθρωπη ευκινησία και τα αντανακλαστικά απεικονισμένα στην χρήση του φωτόσπαθου. Στην πρώιμη ιστορία του όπλου αυτού, όταν οι Sith ήταν πολυάριθμοι, η τέχνη της μονομαχίας με φωτόσπαθα ευδοικιμούσε.Παρ'όλα αυτά,σε ύστερες περιόδους, οι jedi μόνο σπάνια θα αντιμετώπιζαν ένα αντίπαλο με έναν όπλο που θα μπορούσε να αποκρούσει ένα φωτόσπαθο.

Αν και η λεπίδα ήταν άβαρη, το κόψιμο με τα δύο χέρια ήταν η πιο συνηθισμένη κίνηση. Αυτό ήταν επειδή η αδράνεια χρειαζόταν για να κόψει στερεά αντικείμενα, διότι τα στερεά αντικείμενα αυτά αποθούνταν απ'το το τόξο της λεπίδας μέχρι να μετατρέπωνταν σε αέριο ή σε πλάσμα. Άρα, η αδράνεια χρειαζόταν για να αντισταθμίσει την εισαγώμενη απωθητική δύναμη. Όσο πιο δυνατό το κούνημα, τόσο πιο γρήγορα και εύκολα θα έκοβε η λεπίδα. Αν χρησιμοποιούνταν λίγη δύναμη στο κούνημα, η απωθιτική δύναμη του τόξου της λεπίδας θα άφηνε επιφανειακά κοψίματα. Όταν δύο φωτόσπαθα συγκρούονταν μεταξύ τους, οι απωθητικές δυνάμεις μεταξύ τους κάνουν την να φαίνεται στερεή. Επίσης,τα πεδία που κάνει την ενέργεια να επιστρέφει τοξοτά στην λεπίδα δημιουργούσε γυροσκοπικής αντιδράσεις. Ενω τεχνικώς άβαρη, η λεπίδα είχε ακόμα κάποιες αντιστάσεις στην αλλαγή ενω σε κίνηση. Οι μικρές γυροσκοπικές αντιδράσεις ελέγχονταν εύκολα από έναν εκπαιδευμένο χρήστη της Δύναμης, αλλά θα μπορούσε να γίνει προβληματική για το κοσμικό άτομο.

ΙΣΤΟΡΙΑEdit

Αρχική ΑνάπτυξηEdit

Όταν η τεχνολογία των φωτόσπαθων αναπτύχθηκε μέχρι το σημείο να γίνει ένα βιώσιμο όπλο, γίνοντας το κύριο όπλο του τάγματος των Jedi το 7.000 ΠΜΓ, μια μορφή μάχης που είχε λογαριασμό για τις ικανότητες και τις αδυναμίες που απαιτείται. Η φόρμα Ι,Shii-Cho, ήταν ένα υψηλά απλοϊκό στυλ, βασισμένο σε παλιές αρχές ξιφασκίας, και καθορίζει τους τύπους των επιθέσεων, αποκρούσεων, ζώνων του σώματως και τις ασκήσεις που μπορούν να αξιοποιιθούν με το φωτόσπαθο.΄Οταν οι υπηρέτες της Σκοτεινής Πλευράς και οι έκπτωτοι jedi προέκυψαν, οι μονομαχίες με φωτόσπαθα έγιναν σχεδόν μια δραστηριότητα ρουτίνας, και η Shii-Cho απλά δεν ήταν κατάλληλη γι'αυτή τη χρήση, αφού δεν απευθυνόταν στην μάχη μεταξύ φωτόσπαθων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνει πιο απαραίτητη η ανάπτυξη της Makashi, μια μαχητική φόρμα με ακρίβεια και αποδοτικότητα που εφοδίασε τις μονομαχίες με φωτόσπαθα. Η επικράτηση αυτού του στυλ εκείνη την εποχή δημιούργησε πολλούς από τους σπουδαιότερους μονομάχους δασκάλους που υπήρξαν στον Γαλαξία, ένας από αυτούς και ο Tulak Hord, ένας έκπτωτος jedi και ένας από τους αρχικούς sith.

H Makashi τελικά θεωρήθηκε εν μέρει απαρχαιωμένη λόγω της διανομής και της κοινής χρήσης πιστολιών και άλλων ενεργειακά όπλα μεγάλης εμβέλειας. Γι'αυτό το λόγο, η τρίτη φόρμα, η Soresu, δημιουργήθηκε. Μια παρέκταση και ανάπτυξη της εκπαίδευσης αντανάκλυσης της Shii-Cho, η Soresu έδινε έμφαση στην αμυντική κάλυψη, ενω χαρακτηριζόταν με σφιχτές αλλά επαρκής κινήσεις. Ένας πραγμάτικος δάσκαλος της φόρμας III φαινόταν ανίκητος. Ωστόσο, το στυλ αυτό δεν ήταν χωρίς τους δυσφημιστές του, που επέκρινε την εστίαση στην άμυνα με παραμέληση της επίθεσης. Ως απάντηση στις αδυναμίες της Soresu, η Ataru (φόρμα IV) και η Shien (φόρμα V) αναπτύχθηκαν παράλληλα. Και οι δύο ήταν πολύ επιθετικές μαχητικές φόρμες, η πρώτη εστιάζει στην ταχύτητα και στην ευκινησία, ενω η δεύτερη στην δύναμη και στις επιθετικές κινήσεις. Ιδιαίτερα, η Shien εκμεταλευόταν την ικανότητα του φωτόσπαθου να αντανακλά τις σφαίρες με το να αντανακλά αυτές τις σφαίρες σκόπιμα στον αντίπαλο. Αργότερα, μια νέα, πιο ανεπτυγμένη παραλλαγή της φόρμας V γνωστή ως Djem So αναπτύχθηκε, η οποία φόρμα εστίαζε στις μονομαχίες με φωτόσπαθα.

Ενω οι φόρμες IV και V αποδείχθηκαν αποτελεσματικές, αρκετοί πιο συντηρητικοί jedi παραμελλήθηκαν λόγω των επιθετικών εστιάσεών τους, και άρχισαν να δουλεύουν για να δημιουργήσουν μια φόρμα που έφαιρνε σε ισορροπία τις υπόλληπες εστιάσεις σε μια γενική μετριότητα, ώστε να είναι συμβατή με την φιλοσοφία των jedi. Το αποτέλεσμα ήταν η έκτη φόρμα, η Niman. Ανεπτυγμένη από την Jar'Kai με στυλ δύο φωτόσπαθων, η Niman ήταν μια πύλη σε μια φανταστική επιδεξιότητα με το φωτόσπαθο χωρίς να βασίζεται σε δύναμη ή επιθετικότητα, αν και ειρωνικά θα γινόταν το ευνοημένο στυλ από τον έκπτωτο jedi -στραμμένος- Exar Kun, ένας επιδέξιος μονομάχος. Λόγω αυτής της προφανούς επιδεξιότητας, ο Kun έφτασε να θεωρήσει τον εαυτό του τον σπουδαιότερο μονομάχο στον Γαλαξία, αν και απόλυτα βρήκε τον αγώνα του με τον ειδικό στην Djem So Ulic Qel-Droma. Ο Kun θα συνέχιζε με το να νικήσει τον Vodo-Siosk Baas, έναν jedi που ήταν δάσκαλος στην μάχη εκείνης της εποχής, και χειριζόταν ένα από τα αρχικά σπαθιά-ράβδους, δημιουργόντας το όπλο με τα σχέδια παρεχόμενα από το ολόγραμμα των Sith.

Τον καιρό της πρώτης σφαγής των jedi, η Juyo (φόρμα VII) δημιουργήθηκε. Μια ανεπτυγμένη και εξαιρετικά επιθετική φόρμα, η Juyo απαιτούσε υψηλού επιπέδου επιδεξιότητας πολλαπλών φορμών για να μελετηθεί, καθώς βρισκόταν κοντά στην ένταση των Sith στην εστίαση της ικανότητας για μάχη. Οι δάσκαλοι αυτής της φόρμας ήταν ακούσιοι να την διδάξουν σ'αυτούς που είχαν αποδεδειγμένη απερισκεψία, και η σπανιότητα των ειδικών άφησε αυτή την φόρμα σε κατάσταση μιας εν μέρει ανάπτυξης για χιλιετιές. Τέσσερις από τους γνωστούς ειδικούς αυτής της φόρμας κατα τη διάρκεια της πρώτης σφαγής των jedi ήταν οι δάσκαλοι jedi του συμβουλίου Vrook Lamar, Zez-Kai Ell, Kavar και Atris.

Εξάσκηση και προπόνηση κατά τη διάρκεια της ανέγερσης των sithEdit

Με το ξέσπασμα του Μεγάλου Γαλαξιακού Πολέμου, και με την επανεμφάνιση της Παλιάς Αυτοκρατορίας των Sith, οι Jedi ήταν και πάλι σε ευρεία αναμέτρηση με τους "παγερούς" εχθρούς τους. Στο ενδιάμεσο διάστημα, οι Άρχοντες Sith διατηρούσαν πλήρη πρόσβαση στις παραδοσιακές φόρμες, και χρησιμοποιούνταν στην Αυτοκρατορία από τον Εμφύλιο Πόλεμο των Jedi, με αξιοσημείωτους άτομα όπως οι Emperor's Wrath Scourge μελετώντας της φόρμες VII, IV και III. Υπάρχει μικρή αμφιβολία για το γεγονός ότι οι Sith χρησιμοποίησαν το χρονικό διάστημα αυτό για να αναπτύξουν τα δικά τους μαχητικά στυλ, ένα επίτευγμα που συνοδεύτηκε απ'την ανάπτυξη του Juyo-Kos απ'τους Jedi, μια απόψη που υποστηριζόταν απ'τα σχόλια του Jerbhen Hulis κατα τη διάρκεια της σύντομης μονομαχίας του με τον Teneb Kel. Αξιοσημείωτοι μονομάχοι αυτής της περιόδου συμπεριλάμβαναν τον Jaric Kaedan, δάσκαλος παραλλαγής της μορφής VII που αναφέρθηκε προηγουμένος, και τον Orgus Din, ο οποίος κατάφερε να πετύχει την υψηλού επιπέδου τεχνική του μέσω ασταμάτητης εξάσκησης προσπαθώντας να έτσι να καλύψει την αδύναμη δεξιότητά του στην Δύναμη. Απ'την πλευρά των Sith ήταν ο Vindican και ο Malgus, οι οποίοι υπήρξαν οι πρώτοι άρχοντες των Sith που "διασταύρωσαν" λεπίδες με jedi για πάνω από 300 χρόνια, και οι αντίπαλοι τους ήταν ο Kao Cen Darach και η μελλοντική ανώτατη δασκάλα, Satele Shan.

Κατα τη διάρκεια των νέων πολέμων των Sith, ένας μονομάχος Twi'lek γνωστός ως Kas'im υπήρξε η "προεξοχή" μεταξύ των Sith, γίνοντας ο εκπαιδευτής για την Αδερφότητα του Σκότους στην ακαδημία του Korriban στα φωτόσπαθα. Πολλοί μαθητές του γίνονταν τέλειοι μονομάχοι, απ'τα οποία ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα υπήρξε ο Darth Bane. Στην πραγματικότητα, όταν ο Bane και ο Kas'im πάλεψαν μεταξύ τους μετά απ΄την επανάσταση του Bane ενάντια στην Αδερφότητα, ο Kas'im έδειξε μια δεξιότητα στην Jar'kai μάχη με δύο φωτόσπαθα, δίνοντας του το πλεονέκτημα ενάντια στον Bane χάρη στην έλλειψη εκπαίδευσης του τελευταίου ενάντια σε τέτοιο εξοπλισμό. Ο Bane θεώρησε τον Kas'im ως τον καλύτερο μονομάχο της εποχής, πιθανόν ο σπουδαιότερος που υπήρχε ως τότε, και υπερίσχυσε μόνο χάρη στον ανώτερο χειρισμό του στην Δύναμη. Αργότερα, ο Bane σκότωσε το "ταίρι" jedi του Kas'im, Raskta Lsu.

Ανάπτυξη μετά απ'τη μάχη του RuusanEdit

Με την τελευταία μάχη του Ruusan, οι περισσότεροι Sith και οργανισμοί της Σκοτεινής πλευράς εξοντώθηκαν ή αναγκάστηκαν να κρυφτούν, και αυτό είχε ως συνέπεια η μάχη στα φωτόσπαθα να υποστεί ριζικές αλλαγές. To επικεντρωμένο στην μονομαχία στυλ Makashi κατέστη απαρχαιωμένο λόγω της έλλειψης της αποδοτικότητάς του ενάντια σε αντίπαλους με πιστόλια, όπως και στην απλή έλλειψη των αντιπάλων με φωτόσπαθα.Έτσι ήταν το ίδιο με πιο δυσνόητες παραλλαγές όπλων; το 32 ΠΜΓ, η χρήση φωτόσπαθων με διπλές λεπίδες στην μάχη αντί σΔεν μπόρεσε να γίνει ανάλυση του όρου. (Σφάλμα στην λεξική ανάλυση): την εκπαίδευση ήταν πρακτικά ανήκουστη. Παρ'όλα αυτά , αυτή η εποχή ανέδειξε έναν απ΄τους σπουδαιότερους μονομάχους φωτόσπαθων που υπήρξε ποτέ: τον Yoda. Ο εν τέλη Ανώτ ατος Δάσκαλος του Τάγματος των Jedi ήταν κατήχε και τις εφτά μορφές κατα τη διάρκεια των 900 χρόνων ζωής του, αλλά εξειδικευόταν στην Ataru, καλύπτοντας έτσι την έλλειψή του στο ύψος και έκτασή του με την επεκταμένη ξιφομαχία και την βαριά χρήση ακροβατικών. Η μορφή που χρησιμοποιούσε στην μάχη ήταν μια αριστοτεχνική επίδειξη των βασικών σημεία της Ataru, και ήταν ένα εκπληκτικό θέαμα.

Άλλοι μονομάχοι που αναδείχθηκαν εκείνη την περίοδο συμπεριλάμβαναν τον Dooku, που εξειδικευόταν με πείσμα στην Makashi, παρα το προφανές γεγονός ότι το στυλ ήταν απαρχαιωμένο, θεωρόντας την απ'τις πιο υψηλές μορφές μάχης; Siolo'urmanka, ο οποίος ήταν απ'τους πιο σπουδαίους πολεμιστές jedi αποκηρύσοντας το φωτόσπαθα και επικεντρώνοντας στην μάχη με κοντάρια, τεχνική την οποία θεωρούσε πιο "αγνή"; και ο Mace Windu. O Windu ήταν ειδικός στην Juyo και δούλευε για να τελειοποιήσει την μορφή, αφού η έλλειψη του αυτοέλεγχου των μονομάχων, ο οποίος αυτοέλεγχος ήταν απαραίτητος για την μορφή VII, ήταν ακόμα υπο ανάπτυξη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το στυλ Vaapad, το οποίο πήρε το όνομά του από έναν κυνηγό ιθαγενή στα φεγγάρια του Sarapin. Ένα επικίνδυνο στυλ που πλησίαζε την σκοτεινή πλεύρα, απαιτούσε απ'τους jedi να επιτρέπουν στους εαυτούς τους να απολαμβάνουν την "συγκίνηση" της μάχης, διοχετεύοντας την οργή τους ενω τρέφονταν από την επιθετικότητά του εχθρού,δημιουργώντας έναν βρόχο ανάδρασης ισχύως. Ο Windu ανέπτηξε αυτό το στυλ με τον jedi "συνάδελφό" του Sora Bulq, και εκπαίδευσε μόνο τον Padawan, τον Depa Billaba, στο στυλ αυτό. Ειδικά, ο Bulq δίδαξε τον Quinlan Vos στοιχεία της Vaapad κατα τη διάρκεια της επανεκπαίδευσης του υπο αμνησία jedi, αν και δεν είπε τίποτα για το στυλ, και ο Vos απέφευγε να το χρησιμοποιήσει αφού είχε μάθει περισσότερα για το στυλ αυτό.Δεν μπόρεσε να γίνει ανάλυση του όρου. (Σφάλμα στην λεξική ανάλυση): Εισαγωγή τύπου εδώ

Around Wikia's network

Random Wiki